۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۳۷۸۹۹
آیت‌الله ناصری:

خواهران به تحصیل در حوزه‌های علمیه اهتمام داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله محمد ناصری گفت: خواهران با توجه به شرایط جامعه و امکانات فراهم شده به تحصیل در حوزه‌های علمیه اهتمام داشته باشند و برای رشد معنوی خود و دیگران از دریای معارف قرآن و اهل بیت(ع) بهره بگیرند.
حوزه علميه خواهران قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به گسترش حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران پس از انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب اسمی از حوزه‌های علمیه نبود اما یکی از برکات انقلاب  این است که در حال حاضر ده‌ها هزار خواهر مشغول به تحصیل و سعی و تلاش کوشش در حوزه‌ها ی علمیه هستند.

استاد اخلاق حوزه‌های علیمه ادامه داد: سزوار است که خواهران  بیش از این همت بگمارند و خودشان را به این فیض عظیم تحصیل در حوزه‌های علمیه  متصف بگردانند به ویژه آنکه در آیات قران و روایات منقول از اهل بیت(ع) به جایگاه علم و عالم اشاره شده است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که وارد حوزه می‌شوند باید هدف و قصدشان برای خدا باشد افزود: افرادی که وارد حوزه می‌شوند ابتدا باید طبق آیات قران کریم خودسازی نمایند و سپس دست دیگران را بگیرند و آنها را نسبت به عقایدشان و وظایف شرعی‌شان را آگاهی دهند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به جایگاه شخصیتی زن در اسلام اظهار داشت: در ‌آیات قران کریم، روایات اهل بیت(ع) و فرمایشات بزرگان از زن به عنوان یکی از آیات الهی یاد شده است و در آیات  قرآن مکررا راجع به فضیلت زن و مقامات زن مطالب مختلفی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در آیات مختلفی از عبارت «یا ایها الانسان» و «یا ایها المومنون» استفاده شده است که شامل زن و مرد می‌‌شود و اکثر اهل لغت گفته‌اند که مراد از این انسان، انسان مشتق از انس است.

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه(س) در نظام خلقت افزود: در حدیث آمده است که اگر امیرالمومنین(ع) نبود کفوی برای حضرت زهرا(س) وجود نداشت.

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه با اشاره به عبارت «هن لباس لکم و انتم لباس لهن» در قرآن کریم اضافه کرد: در اینجا خداوند مقام زن را بر مرد مقدم دانسته است که از آن استفاده می‌شود مقام زن مقام بسیاررفیعی است و هر شخصی که به مقامی رسیده از دامن زن به مقامی رسیده است./997/د102/ن

ارسال نظرات