۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۱۳۷
فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

امر به معروف و نهی از منکر تکلیف دینی نیروهای انتظامی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر قبل از آن‌که یک تکلیف‌ سازمانی باشد، تکلیفی دینی است.
سردار کاظم مجتبايي فرمانده نيروي انتظامي قم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مجتبایی، فرمانده نیروی انظامی استان قم در گرهمایی مسؤولان نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، که پیش از ظهر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای الهی دانست و گفت: این فریضه الهی محدود به نیروهای انتظامی و ستاد احیای امر به معروف نیست بلکه همه مردم باید در این فریضه نقش آفرینی کنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ابراز داشت: گرچه فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراگیر است اما نقشی متقابل بر عهده دیگر نهادها است و با تعامل با یکدیگر باید در تأثیرگذاری این فریضه در جامعه تلاش کنند.

 

مجتبایی با بیان این‌که حاکمیت در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نقش اساسی ایفا می‌کند به نقش خانواده‌ها در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: نخستین کسانی که نسبت به افراد مسؤولیت دارند و مسیر آنها را در راه درست یا غلط ترسیم می کنند خانواده‌ها هستند.

 

وی ادامه داد: هر چند همه انسان‌ها بر اساس فطرت متولد شده و دارای فطرت الهی هستند اما این پدر و مادر هستند که موجبات سعادت و یا انحراف فرزندان را فراهم می‌کنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این‌که برخی از خانواده‌ها کم کاری خود در تربیت فرزندان را به عهده حاکمیت و جامعه می اندازند، اظهار کرد: درست است که بخشی از آسیب‌های اجتماعی و فسادها باید از سوی حاکمیت اصلاح شود اما تربیت خانوادگی را نیز نباید فراموش کرد.

 

مجتبایی اخلاص را از ویژگی های اصلی نیروی انتظامی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و ابراز داشت: نیروهای انتظامی باید با اخلاص به این فریضه الهی مشغول شود تا تأثیر بیشتری در جامعه داشته باشد.

 

وی وجود نیروهای مقتدر را سبب پیشرفت در اجرای این فرضه الهی خواند و گفت: امر به معروف و نهی از منکر طبعاً مشکلاتی را برای انسان به وجود می‌آورد که باید آنها را به جان خرید و با قدرت در برابر آنها ایستادگی کرد، این فریضه الهی قبل از آن‌که یک تکلیف‌ سازمانی باشد، تکلیفی دینی است.

 

مجتبایی امانت داری پلیس را در اجرای امر به معروف و نهی از منکر یاد آور شد و اظهار کرد: پلیس باید به گونه‌ای برخورد کند که خود مجرم به امانت داری و درست کرداری پلیس اطمینان پیدا کند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان قم، نیروی انتظامی را مأمور تأمین امنیت جامعه خواند و مأموران نیروی انتظامی را به رعایت قانون توصیه کرد و گفت: دین و شرع از ما می خواهند که طبق قانون عمل کنیم و اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود باید قانون مدار بود.

 

وی فراگیر بودن امر به معروف و نهی ار منکر را سبب پیشبرد این فرهنگ در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: با این فریضه الهی نباید گزینشی برخورد کرد و توجه به این فریضه الهی باید در قاموس رفتاری همه قرار گیرد.

 

مجتبایی درادامه بر ضرورت همکاری و تعامل نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: ستاد امر به معروف با دلسوزی، اخلاص و تعهد به احیای این فریضه الهی مشغول است و نیروی انتظامی از تمامی کسانی که در این راه گام بر می ‌دارند و موجبات اصلاح جامعه و دفاع از ولایت را فراهم می کنند، پشتیبانی می‌کنیم./927/پ202/ب

ارسال نظرات