۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۳۰۵

رییس مجلس برای دومین بار عازم مناطق زلزله‌زده شد

خبرگزاری رسا ـ علی لاریجانی به همراه تعدادی از نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی برای دومین بار برای بازدید از مناطق زلزله‌زده ارسباران عازم این مناطق شد.
علي لاريجاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی که پیش از این قرار بود به وسیله بالگرد در مناطق زلزله‌زده ارسباران حضور یابد، به‌دلیل شرایط نامساعد جوی به همراه تعدادی از نمایندگان استان به صورت زمینی عازم این مناطق شد.

 

رییس مجلس پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی تبریز، برای ارزیابی روند ساخت و ساز خانه‌های مردم زلزله‌زده شهرهای اهر، هریس و ورزقان به سمت این مناطق حرکت کرد تا عصر امروز برای شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان به سمت تبریز بازگردد.

 

علیرضا منادی، الله‌وردی دهقانی، عباس فلاحی باباجان، مهناز بهمنی، محمد باقری، مهدی عیسی‌زاده، مسعود پزشکیان و لاله افتخاری از جمله نمایندگان مجلس هستند که لاریجانی را در این سفر یک روزه همراهی می کنند.

 

لاریجانی در بازدید از روستای کیویج، از توابع هریس، خواستار همت عموم مسؤولان برای تسریع در احداث خانه‌های مردم زلزله‌زده قبل از فرا رسیدن فصل سرما شد و اظهار داشت: همت جمعی در تحقق این امر و خانه دار شدن ساکنان مناطق زلزله زده در سریع ترین زمان ممکن خواست مردم منطقه است.

 

وی همچنین در دیدار و گفت و گو با اهالی این روستا در جریان مشکلات آنان و روند بازسازی مناطق خسارت دیده قرار گرفت و افزود: با توجه به این‌که روستای کیویج 270 خانوار و هزار و 200نفر جمعیت دارد و بر اثر زلزله اخیر 13نفر از اهالی آن جان خود را از دست دادند، تسریع در احداث خانه‌های مردم، تسکین آلام بازماندگان خواهد بود.

 

گفتنی است، پیش از این علی لاریجانی به همراه تعدادی از نمایندگان استان از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی بازدید کرده بود.

 

همچنین قرار است، افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز با حضور رییس مجلس، آیت الله شبستری، دانشجویان مسلمان 52 کشور جهان، داوران و قاریان بین المللی قرآن کریم کریم در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات