۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۸۳۳۳
همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق؛

کنگره شهدای روحانی استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان اردبیل فردا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برگزار می شود.
شهداي روحاني

 

حجت الاسلام حسن کاملی فر، دبیر کنگره شهدای روحانی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: فردا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) کنگره بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی استان در دارالارشاد اردبیل برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که کنگره شهدای روحانی استان اردبیل صبح روز چهارشنبه 22 شهریور در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار می‌شود، تصریح کرد: تهیه و پخش مستند، تیزر، نماهنگ، زیر‌نویس و نصب تصاویر شهدای روحانی در موزه شهدا و مفاخر دینی از برنامه های جنبی کنگره شهدای روحانی است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه استان اردبیل از پخش مستند شهدای روحانی اردبیل از رسانه ملی خبر داد و گفت: کنگره شهدای روحانی اردبیل با حضور سردار ذوالنور و همچنین سه هزار و 500 نفر از خانواده های شهدا، ایثارگران و مردم استان برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از رونمایی کتاب علمداران عشق ویژه شهدای روحانی استان اردبیل در روز کنگره خبر داد و تصریح کرد: تندیس و یادمان شهدای روحانی اردبیل نیز با حضور مسؤولان کشوری رونمایی خواهد شد، این در حالی‌است که برنامه های جنبی و نمایشگاهی مختلفی برای این یادواره در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام کاملی فر با بیان این‌که تابلوهای تصاویر شهدای روحانی و علمای استان در میادین شهرستان های استان  نصب شده است، افزود: یکی از میادین اصلی شهر اردبیل نیز به نام شهدای روحانی نامگذاری می شود، افزون بر این مقدمات لازم برای راه اندازی دستجات عزاداری بعد از پایان مراسم در شهر اردبیل پیش بینی شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش خطیر روحانیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اظهار داشت: روحانیت به عنوان قشر بیدار و همیشه آگاه جامعه نه تنها در میدان تبلیغ و مقابله فرهنگی با دشمنان اسلام، بلکه در سخت‌ترین شرایط نظامی نیز جبهه‌ها را خالی نکردند و در جنگ هشت ساله با تمام قوا در صحنه حاضر شدند.

 

دبیر کنگره شهدای روحانی استان اردبیل ادامه داد: روحانیت بیش از 4 هزار و 500 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده است، که 38 نفر از این تعداد مربوط به شهدای روحانی استان اردبیل هستند که با داشتن سن و سال پایین اما با احساس تکلیف در سنگر مقابله با اسلام و ارزشی‌های متعالی آن وارد میدان رزم با دشمنان شدند./935/ت302/ب

ارسال نظرات