۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۳۸۳۴۷

تاکید رییس مجلس بر تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده

خبرگزاری رسا ـ لاریجانی در دیدار با مردم زلزله‌زده روستاهای شهر ورزقان گفت: مجلس در چارچوب بازسازی این مناطق برای کمک به دولت طرحی در حال آماده سازی دارد تا در موارد مورد نیاز کمک حال دولت شود.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در ادامه بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی از روستای زنگ آباد، از توابع شهرستان ورزقان دیدن کرد و ضمن گفت‌وگو با روستاییان این منطقه، در جریان مشکلات آنان در روند بازسازی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که فرا رسیدن سرمای زودرس در منطقه ارسباران، ضرورت اسکان بازماندگان زلزله در کانکس های موقت را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: دولت بایستی با تهیه مقدمات این مساله، تا اتمام کار ساخت واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان، مردم را در کانکس ها مستقر کنند.

لاریجانی با تاکید بر تسریع در احداث خانه‌های مردم مصیبت‌دیده گفت: بنا بر اعلام اهالی روستاهای منطقه، طی روزهای گذشته بر اثر بارش باران، جریان سیلاب مقادیری از مصالح فراهم شده در این روستا برای بازسازی واحدهای مسکونی را با خود برده است که بایستی برای مقابله با بارش‌های پائیزی نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس تمام توان و تلاش خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده شمال شرقی استان آذربایجان شرقی به کار می گیرد، تصریح کرد: آذربایجانی‌ها حق بزرگی بر ملت ایران دارند، چراکه همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حماسه‌ساز بوده‌اند.

وی در ادامه این سفر از روستای زلزله زده دوپیق نیز بازدید کرد و در گفت‌وگو با اهالی این روستا گفت: با توجه به شروع بارش ها و سرمای هوا ضرورت دارد در ساخت این اماکن با توجه به خواسته روستاییان شتاب صورت گیرد. لاریجانی همچنین از روستای کوویج، از توابع شهرستان هریس بازدید کرد.

لاریجانی در پایان سفر به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران وضعیت امدادرسانی و ساخت و ساز در منطقه را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تاکنون عملیات خاکبرداری در مناطق زلزله زده به خوبی انجام شده اما کار وقت گیری است که با دستان پرتلاش مردم و مسؤولان به اتمام خواهد رسید.

رییس مجلس در این بازدید که با حضور تعدادی از نمایندگان استان نیز همراه بود، با تاکید بر شتاب بیشتر در بازسازی مناطق زلزله‌زده افزود: مجلس در چارچوب بازسازی این مناطق برای کمک به دولت طرحی در حال آماده سازی دارد تا در موارد مورد نیاز کمک حال دولت شود./935/پ202/ج

ارسال نظرات