۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۷۴۶
معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار؛

تدریس 150 عنوان درسی در مرکز فقهی ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: فارغ التحصیلان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در حوزه‌های علمیه مشغول تدریس و فعالیت در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی هستند.
تجليل از ممتازين مرکز فقهي ائمه اطهار در مراسم آغاز سال تحصيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام قاضی زاده، معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که ظهر امروز در سالن فقاهت این مرکز برگزار شد، به تبیین مسائل آموزشی و پژوهشی این مرکز پرداخت و ابراز داشت: این مرکز جدای از بحث فقه و اصول از سال گذشته به تفسیر قرآن نیز توجه ویژه‌ای داشته است.


معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش فرهنگی انجام داده است، افزود: این مرکز در مناطق سنی نشین فعالیت‌های فرهنگی و بحث‌های کلامی را دنبال می‌کند.


حجت‌الاسلام قاضی زاده با اشاره به این‌که بحث اصلی مرکز قهی ائمه اطهار(ع)توجه به فقه و اصول است، ابراز داشت: این مرکز در سال 76 تأسیس شد و فارغ التحصیلان آن امروز در حوزه علمیه مشغول تدریس و فعالیت در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی هستند.


وی اضافه کرد: شعبه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مشهد مقدس نیز دایر است و فارغ التحصیلان آن از اساتید برتر سطح یک و دو درحوزه‌های علمیه مشهد هستند.


معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که شیوه آموزشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به صورت یک درس در داخل مرکز و یک درس در خارج از مرکز است، افزود: سال گذشته صد و بیست درس توسط اساتید مرکز و پنجاه درس نیز در خارج از مرکز از سوی دیگر اساتید به دانش پژوهان این مرکز ارائه شد.


حجت‌الاسلام قاضی زاده ادامه داد: امسال صد و پنجاه درس در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و چهل درس در خارج از آن تدریس می‌شود که این امر نشان دهنده اقبال طلاب به دروس و اساتید این مرکز است.


وی در ادامه شیوه تحصیل در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: دروس این مرکز به صورت کنفرانس است که در این روش، استاد از طلبه تلاش و جدیت در تحویل دادن دروس ارائه شده را می‌خواهد.


معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از روش انتخاب استاد در حوزه علمیه انتقاد کرد و ابراز داشت: کسانی که در امتحان استادی نمره قبولی را دریافت می کنند باید در مدارس مشغول به تدریس شوند اما در برخی موارد دیده شده که افراد بنا به صلاحدید مدیران مدارس انتخاب می‌شوند.


حجت‌الاسلام قاضی زاده با بیان این‌که تدریس برای طلاب بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلات بوجود آمده در راه تدریس طلاب برطرف شود تا بتوانند از دوره مقدمات، تدریس خود را شروع کرده و به مراحل بالاتر برسند.


وی در پایان از مدرک گرایی در حوزه انتقاد کرد و گفت: هر چند با این امر مخالفیم اما روال حوزه‌های علمیه فعلاً بر این مبنا است و امیدواریم با طلاب این مرکز نیز مانند بقیه رفتار شود و برای اخذ مدرک نیاز به امتحان مجدد نداشته باشند./927/پ202/ع

ارسال نظرات