۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۳۹۲۰۳
عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی مطرح کرد؛

بررسی و تحلیل ریشه های توهین به اسلام و پیامبر اسلام

خبرگزاری رسا ـ جهان اسلام باید با افرادی که با تحریف واقعیات در خصوص اسلام و پیامبر اسلام، اقدام به سیاه نمایی می کنند، به صورت جدی مقابله نماید تا این افراد جرات تکرار چنین رفتاری را نکنند.
سيد جواد ايزدهي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی به بررسی ریشه های توهین به اسلام و پیامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: فیلم توهین آمیز ساخته شده در مورد پیامبر اعظم، بخشی از مجموعه رفتارهایی است که غرب نسبت به اسلام انجام می دهد و می توان گفت امروز غرب، پس از ناکام ماندن در مواجهه سخت با انقلاب اسلامی و ایده های برآمده از آن، وارد فضای مواجهه نرم شده است.

 

وی افزود: رخداد انقلاب اسلامی سبب شد بیداری اسلامی در جهان به وجود آید و عملاً کشورهایی که تا قبل از انقلاب اسلامی، در سکوت و غفلت بسر می بردند بیدار شده و شعارهای اسلامی سردهند که این مساله در مورد مبارزین فلسطینی نیز مصداق داشت و آنها وجه مبارزه خود را از ناسیونالیستی و کمونیستی به وجه اسلامی تغییر دادند. از این رو، ثمره انقلاب اسلامی بازگشت مردم کشورهای اسلامی به هویت اسلامی بوده است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی بیان کرد: نظام سلطه غرب پس از اینکه در جنگ سخت علیه انقلاب اسلامی موفق نشد، وارد فضای جنگ نرم شد که اولین اقدام آن، انتشار کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی بود. رخداد این حادثه نشان داد که نظام سلطه توجهی به واقعیات ندارد. از این رو، غرب وقتی که مشاهده کرد اسلام در حال توسعه است و می تواند هویت آنها را به خطر اندازد، اقدام به جعل اسلام و بد نشان دادن اسلام و به صورت خاص پیامبر اسلام(ص) نموده است و کوشش می کند تا توسعه اسلام تحت الشعاع قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ایزدهی به برخورد حضرت امام(ره) با انتشار کتاب آیات شیطانی اشاره کرد و گفت: امام با تاکتیکی هوشمندانه و اسلامی با این مساله برخورد نمودند و با صدور فتوایی روشن و انتشار آن در سطح علنی باعث شدند تا داعیه داران مبارزه علیه اسلام و پیامبر اسلام(ص) عقب نشینی کنند و علیرغم تلاش های آنها، سازمان کنفرانس اسلامی هم این فتوی را تایید نماید.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در سالیان اخیر، فضای ضد اسلامی نظام سلطه شدیدتر شده است و در این خصوص می توان به مساله کاریکاتورهای اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) در نشریات دانمارک، حادثه قرآن سوزی کشیش آمریکایی و فیلم اخیر اشاره نمود. اما همه این مسائل نشان می دهد که اسلام در حال رسیدن به اهداف خود است. امروز گرایش به اسلام در اروپا و کشورهای غربی زیاد شده است و ظرفیت مسلمانان در حال تقویت است، از این رو نظام سلطه در حال تغییر دادن شرایط و فضا از طریق اقدامات به اصطلاح فرهنگی مانند رمان و فیلم است تا بتواند در فضای رسانه ای تاثیرگذار شود.

 

وی در پایان درباره راهکارهای پیشگیری از تکرار اقدامات توهین آمیز گفت: جهان اسلام باید با افرادی که با تحریف واقعیات در خصوص اسلام و پیامبر اسلام، اقدام به سیاه نمایی می کنند، به صورت جدی مقابله نماید تا این افراد جرات تکرار چنین رفتاری را نکنند و بدانند که این مسائل، جزو نوامیس و خطوط قرمز مسلمانان است. همچنین برای کسانی که مخاطب اسلام هستند و توسعه اسلام متوجه آنها است، باید کشورهای اسلامی به گونه ای رفتار کنند که دین اسلام به صورت الگویی مطلوب تبلیغ شود و این کشورها، مروج سبک زندگی مطلوب باشند و در این صورت از آنجا که اسلام دین رحمت است و با فطرت طبیعی انسان ها سازگار است، در جهان به طور طبیعی گسترش پیدا خواهد کرد./905/102/ن

ارسال نظرات