۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۳۹۲۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

مسجد مهم ترین پایگاه شبهه زدایی و نشر اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با هشدار نسبت به گسترش روز افزون عرفان های انحرافی و نوظهور در جامعه از سوی دشمنان اسلام و انقلاب، نقش مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه شبهه زدایی و نشر اسلام ناب را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از ظرفیت مساجد در جهت تقویت تفکر اسلام شیعی و مقابله با شبهات بهره گرفته شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه شورای فرهنگی مرکز استان با اشاره به نقش بی بدیل مسجد و اثر گذاری آن در جامعه اظهار داشت: مسجد نخستین و اثرگذارترین پایگاه در فرهنگ و مکتب اسلام است و علیرغم توسعه امروز جهان، نقش مسجد بی بدیل و اثر گذاری آن در جامعه بی رقیب است.


وی با بیان این که باید از فضای معنوی مساجد در جهت نشر معارف دینی، الگوهای رفتار اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفته شود، افزود: متأسفانه در برخی مواقع شاهد نادیده گرفتن نقش عظیم تربیتی مساجد در جامعه اسلامی هستیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی در سطح مساجد را زمینه ساز جذب نسل جوان جامعه به سوی این پایگاه‌های مهم اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متولیان اداره امور مساجد باید تلاش کنند تا حضور نوجوانان و جوانان در مساجد تقویت شود.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که مساجد همواره در خدمت فرهنگ دینی مردم بوده و هستند، تصریح کرد: برنامه‌ریزان فرهنگی و دینی جامعه با اجرای طرح‌های مقطعی و بلند مدت در مساجد نسبت به تثبیت اعتقادات مذهبی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و حفظ نسل جوان از معضلات اخلاقی و اجتماعی اقدام کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با هشدار نسبت به گسترش روز افزون عرفان های انحرافی و نوظهور در جامعه از سوی دشمنان اسلام و انقلاب، نقش مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه شبهه زدایی و نشر اسلام ناب را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از ظرفیت مساجد در جهت تقویت تفکر اسلام شیعی و مقابله با شبهات بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود بر ضرورت ایجاد سامانه مشاوره خانواده در مساجد تأکید کرد و گفت: باید با بهره گیری از توان اساتید مجرب حوزه و دانشگاه زمینه تقویت آرامش در خانواده ها و اصلاح برخی رفتارها در درون جامعه را فراهم کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که متأسفانه عده ای مسجد را تنها جای عبادت می دانند، افزود: پیامبر گرامی اسلام در دوران خود از مسجد به عنوان مهم ترین پایگاه برای رسیدگی به امور مردم بهره می گرفتند.

 

حجت الاسلام یاری بر احیای نقش مساجد در جامعه تأکید کرد و گفت: باید تأثیرگذاری مسجد در بعد فرهنگی و اجتماعی را بیشتر برای جامعه تبیین کرد.

 

وی تقویت مساجد را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این اداره کل امسال با اجرای طرح های حمایت از مساجد محوری در 40 مسجد، حمایت از صد امام جماعت، طرح پیوند مسجد و مدرسه و تجهیز و توسعه کتابخانه های مساجد در تلاش است تا جایگاه واقعی مسجد احیا شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که دشمان از مساجد و نقش سازنده آن در هراس هستند یادآور شد: از جمله ترفندهای استعمار و دشمنان داخلی و خارجی برای محو اسلام، خاموش کردن چراغ و رونق مساجد بوده است و الان نیز همه سعی و تلاش آنان خلوت کردن مساجد به عنوان پایگاه ضد استکباری است./950/پ202/ب

ارسال نظرات