۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۳۹۴۵۳
امام جمعه اصفهان:

آمریکا و اسرائیل از نام ایران وحشت دارند/ برکت جنگ تحمیلی روز به روز نمایان‌تر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی‌نژاد جنگ را موهبتی الهی دانست و گفت: در جنگ تحمیلی دریافتیم که دنیا در برابر انقلاب ما ایستاده است؛ از این رو خود را برای مقابله با آنها آماده کردیم، از این رو، در سال‌های پس از جنگ، پیشرفت‌های زیادی در عرصه نظامی داشته‌ایم.
1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، روز گذشته در جمع دست اندرکاران برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: همان‌گونه که میکروب باعث فعالیت و رشد سلول ها می‌شود، جنگ نیز  عامل حرکت و پویایی جوامع می‌شود و البته هر چه از جنگ می گذرد، ما بیشتر به موهبات آن پی می‌بریم.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده است جنگ برای شما نوشته شده است و شما از آن کراهت دارید، چه بسا چیزهایی که مورد پسندتان نیست و از آنها دوری می‌کنید، در حالی که خیر شما در آن است و همین‌‌گونه چیزهایی که خوب می‌پندارید شر شما در آن است، چرا که خداوند خیر شما را می‌داند و شما نمی‌دانید.

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان اظهار داشت: در جنگ تحمیلی دریافتیم که دنیا در برابر انقلاب ما ایستاده است؛ از این رو خود را برای مقابله با آنها آماده کردیم، از این رو، در سال‌های پس از جنگ، پیشرفت‌های زیادی در عرصه نظامی داشته‌ایم.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: یکی از سیاست‌های اسلام که در قرآن بر آن تأکید شده، این نکته است که برای مجهز شدن حدی قائل نشده و می‌فرماید تا جایی که توان دارید مجهز شوید، چرا که این تجهیز با ایجاد رعب در دل دشمنان، مانع از تهاجم آنها می‌شود و در صورت تهاجم، قدرت مقابله با آنها را خواهیم داشت.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: بدانید که آمریکا و اسرائیل غاصب لحظه‌ای در حمله به ایران شک نمی‌کنند؛ اما آنچه آنها را از این مسأله باز می‌دارد وحشتی است که از نام ایران دارند.

 

وی تصریح کرد: در سال های جنگ عزیزان زیادی را از دست دادیم لیکن هنوز یاد آنها، خون آنها و مزارشان عامل ایجاد تحول و حرکت در جامعه است و چه بسا ممکن است در طول هشت سال، تعداد مرگ و میر بر اثر تصادفات نیز به همین تعداد برسد؛ اما پس از مرگشان اثری از آنها نخواهد ماند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان مرگ خوب را بهتر از زندگی خوب دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر انسان‌ها در فکر زندگی خوب هستند و از مرگ خوب غافلند، در حالی که حضرت یوسف(ع) از خداوند طلب مرگ خوب می‌کند و می‌خواهد که هنگام مرگ مسلمان بمیرد، بدان معنا که با مروری بر زندگی بداند، تمام لحظات تسلیم اراده الهی بوده است. /9392/پ202/س

ارسال نظرات