۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۴۷۸
امام جمعه موقت تهران:

سازمان کنفرانس اسلامی جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد/خشم مسلمانان تار و پود دشمنان را در هم می‌شکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به توهین اخیر به ساحت نورانی پیامبر اکرم‌(ص)، خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی برای برخورد با هتاکان و اقدامات جدی در این زمینه شد.
 حجت الاسلام صديقي حجت الاسلام کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته تهران، هتاکی و جسارت اخیر به ساحت مقدس پیامبر اکرم‌(ص) را محکوم کرد و خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده از سوی سازمان کنفرانس اسلامی و اقدامات جدی در این زمینه شد.

 
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که پیامبر اکرم‌(ص) ناموس خداوند متعال و برای یک مسلمان از هر چیزی عزیزتر است، گفت: هرگز نمی‌توان و نباید در برابر این اهانت سکوت کرد و از همه مسلمانان انتظار می‌رود که سکوت نکنند و جواب کوبنده، مؤثر و سرنوشت‌سازی را در برابر این جنایت تدارک ببینند.
 
اهانت به شخصیت پیامبر اکرم اهانت به بشریت است
 
وی افزود: دنیای غرب و جهان سلطه که بروز و نشر اسلام و بیداری اسلامی را برنمی‌تابند و از هیچ توطئه‌ای علیه پیامبر اکرم‌(ص)، قرآن و دین اسلام دریغ نکرده‌اند، این‌بار مرتکب جنایتی هولناک می‌شوند و این جنایت به کسی است که خدا او را «شاهدا و مبشرا و نذیرا داعیا الى الله باذنه و سراجا منیرا»می‌نامد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که پیامبر اکرم‌(ص) سالار انبیا و مهر تأیید همه انبیای گذشته است، گفت: اگر پیامبر اکرم‌(ص) و قداست دینش نبود، حقانیت موسی‌(ع) و عیسی‌(ع) ثابت نمی‌شود و اعتبار عیسی‌(ع) و موسی‌(ع) به اعتبار پیامبر اکرم‌(ص) است.
 
وی وارد کردن هر گونه خدشه‌ای را به پیامبر اکرم‌(ص) سبب مخدوش کردن پرونده انبیا و اهانت به همه پیامبران الهی دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم‌(ص)، پیامبر انسانیت، رأفت، ایثار و همه خوبی‌ها است و اهانت به چنین شخصیتی اهانت به همه مقدسات و خوبی‌ها و اهانت به همه مهربانی‌ها و دوستی‌ها در عالم و اهانت به بشریت است.
 
خشم مسلمانان تار و پود دشمنان را در هم می‌شکند
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که دشمنان اساسا با پاکی، قداست، عدالت، رافت و مهربانی تضاد دارند و وجودشان بریدن و چنگ و دندان نشان دادن است، گفت: ‌دنیای استکبار دنیای جنگ و توحش است و از روزی که این‌ها قدم به عرصه وجود گذاشته‌اند، ملت‌ها را زیر پای خود له کرده‌اند.
 
وی البته پدیده انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از اسلام ناب و یک تجربه موفق دانست که تا مدت‌ها سبب سرگیجه دشمنان شده است و اظهار داشت: دشمنان از هر راهی آمدند نور پیامبر را خاموش کنند، نه تنها نتوانستند بلکه امروز رشد انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف به ویژه تسخیر دل‌ها بر خشم آنان افزود.
 
وی با بیان این‌که نظام اسلامی در اجلاس سران غیرمتعهدها، نفوذ خود و انزوای دشمنان را برملا کرد و آنان این عزت را برنتابیدند و دست به جنایتی هولناک زدند، گفت: دشمنان از توهین به پیامبر اکرم‌(ص) نه تنها نتیجه نخواهند گرفت، بلکه این توفان سهمگینی که در نقاط مختلف کشورهای اسلامی ایجاد شده است، می‌رود تار و پود آنان را در هم شکند و برای همیشه از کرده خود پشیمان شان کند.
 
قطعنامه جدید آژانس اتمی علیه نظام مایه شرم است
 
امام جمعه موقت تهران قطعنامه جدید آژانس انرژی اتمی علیه نظام اسلامی ایران را تأسف‌بار و مایه شرم دانست و تصریح کرد:‌ این اقدام از سوی عده‌ای که فلسفه وجودی شان قرار دادن امور در مسیر قانون است و فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای را می‌دانند، بعید است.
 
وی با بیان این‌که شعار نظام اسلامی ایران «انرژی هسته‌ای صلح آمیز برای همه و استفاده از سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس» است، گفت: دشمنان بدانند که ملت ایران با این تحریم‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد و سال‌هاست که شعار می‌دهند انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است و این مسیر را تا آخر طی خواهند کرد.
 
اعتراض به هر چیزی نشانه عقلانیت و منطق نیست
 حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اعتراض برخی به تغییر قبله از سوی پیامبر اکرم‌(ص)، اعتراض به هرچیزی را نشانه عقلانیت و منطق ندانست و بر تبعیت همگان در برابر احکام الهی تأکید کرد.
 
وی با بیان این‌که هرچند برخی از احکام الهی مانند حکم جهاد، مقاومت و صبر در برابر مشکلات تلخی‌هایی دارد، اما باید در برابر حکم خدا مطیع بود، افزود: مسأله تغییر قبله به دست خداوند متعال است و بنده، چه مصالح و حکمت‌های آن را بداند یا نداند، سر و کارش با خدای حکیم است.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه لجاجت و اعتراض بیمار در برابر طبیب را دلیل بر سفاحت او دانست و گفت: عده‌ای در جامعه بیمار هستند و کارشان اعتراض کردن و نیش زدن است، این افراد در درون خود عقده، ضعف و تیرگی دارند و غده‌های منشأ ناآرامی در وجودشان ریشه گرفته است.
 
نفوذی‌های دشمن برای برهم زدن آرامش تلاش می‌کنند
 
وی با بیان این‌که فرد عاقل آرامش را دوست دارد و وجود کسانی که باطن و روح آرام دارند، برای دیگران منشأ آرامش و نورانیت است، اظهار داشت: برخی هر کار خیری که انجام دهید راضی نمی‌شوند و اعتراض می‌کنند، این افراد به عنوان نفوذی دشمن و با ایجاد شبهه، برای برهم زدن آرامش تلاش می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با یادآوری این مطلب که گروهی در امت اسلامی و انقلابی نه تنها به نظام کمک نمی‌کنند، بلکه تلاش شان برای رسیدن به نوایی است، به بندگان صالح خدا توصیه کرد که از عقده‌های درونی خود را نجات دهند و خدا را در زندگی خود سرنوشت‌ساز بدانند.
 
وی تصریح کرد: برخی که مرتب در روزنامه‌ها با تیترها و قلم‌های نیشدار همه قلوب را جریحه‌دار و عده‌ای را نگران کردند باید بدانند که رضای خدا در جامعه ناآرام نیست بلکه رضای خدا آن است که اگر کمکی می‌توانیم دریغ نکنیم و اگر کمکی از ما ساخته نیست بار نشویم و ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه نکنیم. /920/پ201/ج
ارسال نظرات