۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۳۹۷۹۶

استاندار اردبیل بر توسعه مدارس علمیه در شهرستان‌ها تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نیکزاد توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در شهرهای مختلف را عامل تحکیم باورهای دینی و عقیدتی مردم این استان دانست.
اکبر نيکزاد استاندار اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، اکبر نیکزاد، استاندار اردبیل، روز گذشته در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان گرمی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه پایگاه محکم مقابله با تهدیدات فرهنگی و نرم دشمنان اسلام هستند، از این رو تقویت مدارس علمیه در سراسر کشور به نفع نظام و جهان اسلام خواهد بود.

 

وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت علما و حوزه‌های علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در باورها و اعتقادات دینی ملت ایران داشت، اگر روشنگری و مجاهدت روحانیت در مسیر مقابله با جریانات انحرافی رژیم سفاک پهلوی نبود، قطعا انقلاب نیز به ثمر نمی نشست.

 

استاندار اردبیل با تاکید بر این‌که حوزه های علمیه در تحکیم اعتقادات دینی نقش بزرگی دارند، گفت: توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در شهرهای مختلف عامل تحکیم باورهای دینی و عقیدتی مردم حسینی این استان است، از این رو به تمام توان از راه اندازی مدارس علمیه در تمامی شهرها حمایت خواهیم کرد.

 

نیکزاد تصریح کرد: احداث هر حوزه علمیه بالاتر از نیروگاه هسته‌ای است، چراکه هر مدرسه، حوزه علمیه و دانشگاه ما قدرتی بالاتر از قدرت هسته‌ای دشمنان دارد، دانشمندان هسته‌ای کشور در بستر چنین مراکزی پرورش یافته‌اند، به جرات می توان گفت که ترس دشمنان دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای نیست بلکه دشمنان از توسعه ارزش های دینی در کشور واهمه دارند.

 

همچنین حجت الاسلام میرقسمت موسوی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی موجب شکوفایی و تعالی حوزه های علمیه در سراسر کشور شده است، اظهار داشت: امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب نمونه‌ای از تربیت یافتگان مکتب جعفری در حوزه های علمیه هستند که دنیایی را متحول کرده‌اند.

 

وی با تاکید بر این‌که تمامی نگاه‌ها به سمت حوزه و روحانیت دوخته شده است، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور به ویژه شهرستان ها هستیم، استعدادهای بالقوه خوبی در سراسر کشور نهفته که بایستی با راه اندازی چنین مراکزی کشف و پرورش یابند.

 

همچنین عزیز صحرایی، فرماندار گرمی از اختصاص سه میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی این شهرستان برای احداث ساختمان حوزه علمیه برادران در گرمی خبر داد و گفت: زمین لازم برای احداث این پروژه از سوی شهرداری گرمی تامین شده و کلنگ احداث آن در آینده نزدیک به زمین زده خواهد شد./935/د101/ب

ارسال نظرات