۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۹۶۶
امام جمعه موقت ساری:

فضای مجازی ابزار مناسبی برای ترویج معنویت رضوی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که دنیا امروز خواستار معنویت است و در جهان انتقال فرهنگ رضوی باید همگام با حرکت جهانی باشد، خاطرنشان کرد: ترویج این فرهنگ ناب دینی می تواند مانع از تحقق توطئه های شوم فرهنگی دشمنان شود.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در مراسم اختتامیه همایش نامه ای به امام رضا(ع) که در ساری برگزار شد با اشاره به عشق و علاقه ملت ایران اسلامی به امام رضا(ع) گفت: آن امام همام نگین انگشتر ایران اسلامی هستند.


وی با گرامیداشت دهه کرامت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس یاد آور رشادت ها و از خودگذشتگی های فرزندان انقلاب اسلامی در سایه الطاف الهی و کرامت های ائمه اطهار(ع) است.


مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که رزمندگان ایران اسلامی درس عشق و وفاداری به ائمه معصومین(ع) را در مکتب اهل بیت(ع) آموختند، بیان داشت: نامگذاری هر یک علمیات های دفاع مقدس به نام مبارک ائمه اطهار (ع) نشان دهنده ارادت خالصانه فرزندان کشورمان به امامان معصوم است.


امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) به میزبانی مازندران، گفت: ارسال 83 هزار نامه به دبیرخانه این جشنواره در استان نشان دهنده عشق ملت ولایت مدار استان به امام رضا (ع) است.


حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) انتقال دهنده ارزش های اسلامی به نسل جوان جامعه است و مى تواند انسان را با میراث هاى فرهنگى و آداب جامعه خود و جهان آشنا سازد.


وی برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) را فرصتی برای اعتلای فرهنگ اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری از فرهنگ خاص رضوی است.


مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگی رضوی در ارتقا‌ باورهای دینی مردم بسیار اثرگذار خواهد بود، گفت: فرهنگ و سیره رضوی می تواند بهترین الگو برای امت اسلامی باشد.


وی تنها راه مقابله با جنگ نرم را تکیه بر قرآن و اهل‌ بیت(ع) دانست و افزود: هیچ ابزار مؤثر دیگری به‌‌جز قرآن و اهل ‌بیت(ع) برای مقابله با جنگ نرم وجود ندارد.


امام جمعه موقت ساری با بیان این که ترویج فرهنگ رضوی می تواند جامعه ما را در برابر هجمه های گسترده غرب مصون نگه دارد، بیان داشت: نهادهای دینی و فرهنگی باید از همه ظرفیت های موجود برای جهانی سازی این فرهنگ غنی بهره گیرند.


مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با تأکید براین که یکی از شاخصه های مهم فرهنگ دینی، معارف تعالی بخش رضوی است، خاطرنشان کرد: وجود مرقد حضرت‌رضا(ع)که تنها امام معصوم شیعه در ایران هستند، نقشی بدیهی در فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.


امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت بکارگیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ناب رضوی در عرصه جهانی تأکید کرد و گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود زمینه را برای بهره گیری ملت های جهان از فرهنگ ناب رضوی فراهم کرد.

 

وی با بیان این که دنیا امروز خواستار معنویت است و در جهان انتقال فرهنگ رضوی باید همگام با حرکت جهانی باشد، خاطرنشان کرد: ترویج این فرهنگ ناب دینی می تواند مانع از تحقق توطئه های شوم فرهنگی دشمنان شود.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که امروز ملت های آزاده خواهان اسلام ناب شیعی هستند، ادامه داد: باید سیره ائمه معصومین(ع) به شیوه صحیح و جذاب برای دیگر ملت های جهان تبیین شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات