۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۱۱۹
نیویورک‌تایمز:

جنگ با ایران منافع اسرائیل را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای نوشت: رییس جمهور آمریکا از رفتارهای سرسختانه نتانیاهو ناخرسند است و این موضوع به منافع استراتژیک تل‌آویو آسیب می‌رساند.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا در مطلبی به بررسی مواضع نتانیاهو در قبال سیاست‌های دولت اوباما درباره ایران پرداخت و نوشت:‌ شائول موفاز نماینده پارلمان اسرائیل سه سوال از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنست پرسید و از مواضع این رژیم درباره حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد.

 

 

نیویورک تایمز افزود: نماینده پارلمان اسرائیل اظهار داشت که نتانیاهو خود را در موضوع ایران منزوی کرده و  برای برنامه هسته‌ای ایران به اندازه ای خطوط قرمز تعیین کرده که هیچکس نمی‌تواند آنها را به یاد بیاورد.

 

در این مقاله آمده است: اگر ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای تصمیم بگیرد، یک یا دو سال به طول می‌انجامد به این تسلیحات دست یابد. حداقل دو سال یا بیشتر زمان لازم است تا یک کلاهک هسته‌ای ساخته شود، اما آمریکا معتقد است ایران هنوز برای ساخت این سلاح تصمیم‌گیری نکرده است.

  

این روزنامه تاکید کرد: احتمال موفقیت هر نوع حمله نظامی اسرائیل علیه ایران در تخریب یا صدمه رساندن جدی به تاسیسات زیرزمینی فردو بسیار بعید است.

 

نیویورک‌تایمز ادامه داد: آمریکایی‌ها اگر قرار باشد پس از جنگ با عراق با کشور مسلمان دیگری وارد جنگ شوند، ترجیح می‌دهند این کار را بر مبنای حقایق انجام دهند. بنابراین رفتارهای سرسختانه نتانیاهو برای اوباما خوشایند نیست و به منافع استراتژیک اسرائیل آسیب می‌رساند./982/ب903/د

 

ارسال نظرات