۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۲۲۳

حوزه علمیه تاریخی حسن پادشاه تبریز مرمت می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: مرمت مسجد حسن پادشاه به پایان رسیده اما مرمت مدرسه علمیه تاریخی این مجموعه نیز تا شش ماه آینده به اتمام می رسد.
 حوزه علميه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تراب محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در سالن اجتماعات 9 دی تبریز اظهار داشت: جذب گردشگر مذهبی در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد که در این راستا اغلب مساجد تاریخی استان مرمت و بازسازی شده اند.

 

وی با بیان این‌که مرمت بیش از 40 مسجد جامع و تاریخی آذربایجان‌شرقی به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان قابلیت های بسیاری در جذب گردشگر مذهبی دارد که وجود مدارس علمیه، مساجد و مراکز مذهبی و تاریخی متعدد مصدق این مدعاست.

 

محمدی آذربایجان شرقی در سال گذشته رتبه نخست جذب گردشگر خارجی را به خود اختصاص داده است، گفت: تا چهار ماهه اول سالجاری بیش از 310 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده اند که پیش بینی می شود امسال علیرغم تبلیغات گسترده و سوء دشمنان رکورد میزان گردشگر خارجی در استان شکسته شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از راه اندازی موزه شهدا و موزه مطبوعات تبریز خبر داد و گفت: موزه ملی مطبوعات پس از سال سال‌ها پیگیری در شهر تبریز و در خانه تاریخی حریری در کمتر از شش ماه دیگر راه اندازی خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که مرمت مسجد حسن پادشاه به پایان رسیده است، گفت: مرمت مدرسه علمیه تاریخی این مجموعه نیز تا شش ماه آینده به اتمام می رسد که پس از پایان عملیات مرمت این مجموعه در اختیار حوزه علمیه تبریز برای انجام امور دینی قرار خواهد گرفت.

 

محمدی با تشریح آثار زلزله اخیر ارسباران بر آثار تاریخی اظهار داشت: در زلزله 21 مرداد ارسباران بازار تاریخی اهر به شدت آسیب دیده بود که کار مرمت و بازسازی این بنابی تاریخی طی روزهای آینده به اتمام خواهد رسید.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بر اثر آسیب دیدگی مناره‌های مسجد جامع تبریز نظر بر کوتاه شدن ارتفاع این مناره ها است، گفت: آسیب دیدگی مناره‌های مسجد جامع موجب، آسیب دیدگی جزئی حوزه علمیه طالبیه تبریز نیز شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات