۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۷۸۳
آیت‌الله علم الهدی:

دشمن از آینده غیر‌قابل پیش‌بینی جنگ با ایران می‌ترسد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جمعه مشهد با بیان این‌که دشمن توان حمله نظامی به ایران ندارد، گفت: در شرایط کنونی، دشمنان ایران تمام توان خود را برای مقابله به‌کار گرفته‌اند و اگر حمله نظامی صورت نمی‌گیرد به این دلیل نیست که آخرین گزینه باشد، بلکه آنها توان و قدرت این کار را ندارند .
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز دهم مهر، در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شده بود، گفت: دشمن در حال گزینش نیروی پیاده نظام خود برای برهم زدن امنیت اجتماعی و فرهنگی ایران است.
 
وی با اشاره به این‌که صف مقدم مقابله با این تهاجم‌ها نیروی انتظامی است، گفت: در شرایط کنونی، دشمنان ایران تمام توان خود را برای مقابله به‌کار گرفته‌اند و اگر حمله نظامی صورت نمی‌گیرد به این دلیل نیست که آخرین گزینه باشد، بلکه آنها توان و قدرت این کار را ندارند و این به دلیل ترس از آینده غیر قابل پیش بینی خودشان است.
 
وی، موقعیت امسال هفته نیروی انتظامی را خاص دانست و گفت: اهل سلوک و عرفان ثابت کرده‌اند که تقارن رویدادها، تصادفی نبوده و بیانگر واقعیتی قطعی در بشریت است، در مسیر زندگی، تقارن رویدادها و مناسبت‌ها با وجود تصادف ظاهری، بیانگر یک حقیقت است.  
خطیب جمعه مشهد توضیح داد: هفته نیروی انتظامی در ادامه هفته دفاع مقدس و فاصله بین این دو هفته با میلاد امام رضا(ع)، این واقعیت را ثابت می‌کند که پایگاه محکم و مقدس ایران، بارگاه امام رضا(ع) است و توسعه دین در سایه رحمت ایشان شکل خواهد گرفت.
 
وی افزود: دشمن به‌ جز در حوزه نظامی، در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز هرچه در توان داشته برای تهاجم به کار گرفته است و این‌گونه نیست که از مشکلات و بحران‌های به‌وجود آمده در کشور استفاده کند، بلکه خودش بحران آفرینی کرده و وارد عمل می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، اقتصاد ایران در مقابل دشمن، میدان جنگ است که ایجاد تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به‌خوبی بیانگر آن است، دشمن با هزینه و برنامه برای برهم زدن جریان فرهنگی و امنیتی کشور وارد عمل شده است. 
این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که نیروی انتظامی اکنون محور اقتدار در صف مقاومت است، گفت: برای کارکنان این نیرو سراسر سال، هفته نیروی انتظامی است و این هفته برای دیگران است که باید از زحمات نیروی انتظامی در جبهه مقدم مقابله با تهاجمات دشمن در همه زمینه‌ها قدردانی کنند.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: متأسفانه با وجود موقعیت خاص شهر مشهد و رفت و آمد سالانه 20میلیون نفر، مشهد به هیچ عنوان در جلسات کشوری مورد توجه قرار نمی‌گیرد، البته مشهد فقط ظرفیت 3میلیون نفر دارد و تمام سنگینی بار تأمین امنیت و حفظ آرامش این جمعیت بر دوش نیروی انتظامی است. 
 
وی خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی توصیه کرد: توجه بیشتری به مناطق حاشیه‌ای شهر داشته باشید؛ زیرا محروم هستند و مسائل مربوط به خود را دارند، بخش اعظمی از مدافعان انقلاب و نظام به دلیل مسائل مالی به ناچار در این مناطق زندگی می‌کنند، باید خدمات شما در حمایت از مستضعفین این مناطق باشد تا از شر اراذل در امان باشند.
 
گفتنی است، در این مراسم سردار امیری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی به بیان گزارشی از عملکرد این نیرو پرداخت./932/پ202/س
ارسال نظرات