۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۴۰۸۸۷
در سال تحصیلی جدید؛

تعداد طلاب مدارس علمیه آذربایجان غربی به بیش از هزار نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امسال تعداد طلاب مشغول به تحصیل در مدارس علمیه آذربایجان غربی به بیش از هزار نفر رسید.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: مدارس علمیه هشت گانه سراسر استان همزمان با سراسر کشور دهه دوم شهریور ماه فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده اند.

 

وی با بیان این که امسال تعداد طلاب در حال تحصیل در مدارس حوزوی استان به بیش از یک هزار نفر رسیده است، افزود:250 نفر در آزمون ورودی مدارس پذیرش شده اند که دوره های تثبیت و اختیار طلاب جدید به اتمام رسیده و افراد در حال گذراندن آزمون های این دوره هستند.

 

این مسؤول همچنین به افزایش تعداد اساتید حوزوی و دینی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: با جذب هفده نفر از اساتید برتر حوزوی که امسال در استان انجام شده ، تعداد اساتید به صد نفر افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه حوزه های علمیه را قطب اصلی و مهم توسعه و نشر ارزش ها و معارف اسلامی در جامعه عنوان و ابراز امیدواری کرد با تقویت بنیه دینی و علمی حوزه های استان با بهره گیری از اساتید مجرب شاهد جهش و رشد چشمگیر معارف حوزوی در آذربایجان غربی باشیم.

 

مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی، لازمه به کارگیری اساتید مجرب و برتر حوزه علمیه قم در استان را وجود زیر ساختهای رفاهی و اقامتی اعلام کرد و گفت: امیدواریم با مساعدت و همکاری مسؤولان استان امسال شاهد بهره برداری از پروژه های نیمه تمام حوزوی در استان باشیم./936/ت303/ب

ارسال نظرات