۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۴۱۵۱۸
امام جمعه نور:

قرآن بهترین وسیله برای تهذیب نفس و تکامل معنوی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.
امام جمعه نور

حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با بیان این که قرآن کلام خداوند کریم و معجزه پیامبر اکرم(ص) است که برای هدایت انسان‌ها و دستیابی به زندگی سعادتمندانه و با نشاط به سوی ما آمده است، خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کند.

 

وی با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را  از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.

 

حجت الاسلام باقرزاده با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.

 

امام جمعه نور با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است. 

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید با برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته باشد، خاطرنشان کرد: باید از این کتاب ارزنده به بهترین وجه ممکن و در راستای خودسازی بهره گیریم.

 

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، بیان داشت: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت هدایت نماید.

 

امام جمعه نور با بیان این که اولین محفل نورانی مجمع قرآن و عترت شهرستان نور برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مراسم در روز دوشنبه(17 مهر) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرستان منعقد است.

 

وی در پایان گفت: این محفل نورانی با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و قرائت قرآن قاری برجسته کشور برادر عالیشاه همراه خواهد بود./950/ت302/س

ارسال نظرات