۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۴۱۵۲۲
صبح امروز برگزار شد:

مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات درس هایی از قرآن

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خیرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن و تجلیل از دانش آموزان برگزیده، صبح امروز یکشنبه شانزدهم مهر ماه با حضور حجت الاسلام قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام موحدی نژاد، رییس مؤسسه ترویج فعالیت های قرآنی، هژبری، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، امانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران و حجت الاسلام امرودی، مشاور شهردار تهران و قائم مقام امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام قرائتی با بیان این که بعضی از خصوصیات مانند عصمت در همه انبیای الهی(ع) مشترک است، ابراز داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که از جمله آنها می توان به صاحب خلق عظیم بودن، نزدیک ترین مقام قرب به خدای متعال را داشتن، معراج رفتن، آمدن نام ایشان در تورات و انجیل و بیشتر بودن فضل الهی به پیامبر(ص) نسبت به بقیه افراد اشاره کرد.

وی با اشاره به این که ما مسلمانان نسبت به پیامبر وظایفی داریم، تصریح کرد: ایمان به پیامبر(ص)، دفاع از پیامبر(ص)، احترام کردن و رجوع به پیامبر(ص) از جمله وظایف مهم ما نسبت به پیامبر اکرم(ص) است.

رییس ستاد اقامه نماز با تأکید بر حدیث امام رضا(ع) که فرمودند کسانی که خمس ندهند، مورد دعای ما اهل بیت(ع) قرار نمی گیرند، تصریح کرد: ما باید خمس را جدی بگیریم و هرگز با مالی که خمس آن داده نشده، تجارت نکنیم زیرا که امام جواد(ع) می فرمایند من ضامن می شوم که کسی که خمس بدهد، فقیر نشود.

در بخش دیگری از مراسم، حجت الاسلام موحدی نژاد با اشاره به آیه «ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم» تأکید کرد: قوام هرچیزی در زندگی انسان و جامعه بشری از قبیل پیشرفت، عزت، بیداری و ثبات در گرو قرآن و توجه به آن است.

وی بیان داشت: تاریخ نشان داده است که هرجا به قرآن و اهل بیت(ع) اهانت شده است، پیشرفت اسلام و گرایش به اسلام بیشتر شده است.

حجت الاسلام امرودی در این مراسم با بیان این که ما درس های زیادی از حجت الاسلام قرائتی یاد گرفته ایم، گفت: مباحث حجت الاسلام قرائتی، روزهای شنبه در روزنامه همشهری چاپ می شود.

همچنین امانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آیه ای از قرآن، تأکید کرد: خداوند متعال رمز رسیدن به فلاح و حیات طیبه را مؤمن بودن و عمل صالح معرفی کرده است.

لازم به ذکر است در این مراسم از دانش آموزان برگزیده مسابقات درس هایی از قرآن تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است این مراسم در ساعت 11:45 دقیقه به پایان رسید./956/پ202/ص

ارسال نظرات