۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۴۱۷۷۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اعلام کرد؛

اعزام 3200 مبلغ در شش ماه گذشته/ ضرورت توانمند سازی مبلغان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام سه هزار و 200 مبلغ دینی در شش ماهه گذشته به مناطق مختلف استان خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، روز گذشته در جمع خبرنگاران از اعزام سه هزار و 200 مبلغ دینی در شش ماهه گذشته به مناطق مختلف استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این اعزام در مناسبت های مختلف صورت گرفته است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از همه ظرفیت های موجود برای تبلیغ صحیح ارزش های دینی در جامعه بهره خواهد گرفت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف سال یکی از مهم ترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است که هر سال با جدیت بیشتری دنبال می کند، خاطرنشان کرد: حضور روحانی در مناطق مختلف استان زمینه گسترش ارزش های دینی را در فراهم می کند.

 

حجت الاسلام یاری تبلیغ صحیح دین را یکی از رسالت های مهم روحانیت برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حضور روحانیت در مناطق محروم و روستایی مانع از ترویج ضد ارزش ها در مناطق استقرار شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به اهمیت مسأله تبلیغ و نقش مؤثر آن در تعالی فرهنگ دینی جامعه اشاره کرد و گفت: در همین راستا از توان تبلیغی طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان در مناسبت های مختلف بهره گرفته می شود.

 

وی هدف اصلی از اعزام مبلغان را پاسخگویی به شبهات فکری، ارتباط روحانیان با جوانان و عموم مردم در قالب برنامه های قرآنی و فرهنگی اعلام کرد و گفت: در سال های اخیر شاهد رشد اعزام مبلغان دینی به مناطق محروم و روستایی بوده ایم.

 

حجت الاسلام یاری در بخش دیگری از سخنان خود توانمند سازی مبلغان اعزامی را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا برگزاری دوره های آموزشی به صورت مستمر مهم ترین راه تقویت افزایش معلومات مبلغان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که موضوع تبلیغ دینی، بسیار مهم و ارزشمند است و باید به آن از زاویه درست و با عنایت به ارزش والا و انسان ­ساز دین توجه داشت، خاطرنشان کرد: اصل تبلیغ دین بسیار حائز اهمیت است و برای رساندن پیام دین، نیازمند مبلغان کارآمد و مجرب هستیم.

 

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود با بیان این که مبلغ دینی باید به موضوع مورد تبلیغ، یعنی اسلام، مسلط باشد، گفت: یک مبلغ باید اسلام‌شناس واقعی باشد و افزون بر آن باید فقه، تاریخ اسلام، معارف قرآن به‌ویژه روایت حدیث را خیلی خوب و به صورت تخصصی بداند.

 

وی با بیان این که مطالعات پراکنده از سوی یک مبلغ به معلومات تبلیغی او نمی افزاید، خاطرنشان کرد: علاوه بر این خصوصیات امروز آشنایی مبلغان دینی با زبان­های خارجی هم بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام یاری داشتن مهارت های سخنوری برای یک مبلغ را ضروری دانست و ادامه داد: یک مبلغ مجرب و کارآزموده باید به گونه­ای سخن بگوید که جذاب و رسا باشد و از پراکنده­گویی، پیچیده یا خیلی ساده سخن گفتن، و غیرمنطقی سخن گفتن بپرهیزد.


وی آشنایی مبلغان با فناوری های روز جامعه را مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید آشنایی مناسبی با فن‌آوری­های نوین ارتباطی و بخصوص رسانه­های بسیار مؤثّری، مانند سینما و رسانه های گروهی داشته باشد، چون همه این ابزارها تأثیر‌گذار تبلیغ را دو چندان خواهد کرد.

 

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که وظیفه مبلغان در موقعیت حساس کنونی به صورت نهضت عمومی، آشنا کردن مردم با حقایق دین و خنثی کردن ترفندهای دشمنان است، افزود: آشنا کردن مردم با حقایق دین و خنثی کردن ترفندهای دشمنان یکی از مهم ترین وظایف امروز مبلغان است./950/ پ202/ب

ارسال نظرات