۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۴۱۸۲۵
امام جمعه نور:

انس با قرآن زمینه ساز تهذیب نفس و تکامل معنوی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که آنچه موجب صیقل روح و جان آدمی می شود حضور در محضر قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: حضور در محافل قرآنی باعث نورانیت قلب و زندگی انسان می شود و معنویتی ارزنده به او عطا می کند.
امام جمعه رنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور شب گذشته در اولین محفل نورانی مجمع قرآن و عترت شهرستان که در مسجد جامع نور برگزار شد با بیان این که آنچه موجب صیقل روح و جان آدمی می شود حضور در محضر قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: حضور در محافل قرآنی باعث نورانیت قلب و زندگی انسان می شود و معنویتی ارزنده به او عطا می کند.

 

وی با اشاره به این که یکی از آرزوهای ما داشتن محافل قرآنی مستمر بوده است که به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حاصل شده است، خاطرنشان کرد: این محافل والا به عنوان بیمه کننده زندگی انسان است که باید از این فرصت ارزنده به بهترین نحو ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که مجمع قرآن و عترت شهرستان نور راه اندازی شده است که محافل آن به صورت ماهانه است، بیان داشت: مردم مومن و ولایتمدار شهرستان آمادگی شایسته ای را از تشکیل این مجمع داشته اند که امیدواریم به لطف الهی فعالیت های آن به بهترین وجه ممکن اجرایی شود.

 

امام جمعه نور با اشاره به این که فعالیت های این مجمع بر ماهیت قرآن و معرفت است، گفت: این مجمع به طور مستقل و بدون هیچ گونه حمایت دولتی کار خود را آغاز کرده است که می تواند فعالیت های ارزنده ای را در راستای ترویج اندیشه های قرآنی داشته باشد.

 

وی با بیان این که سازمان دهی گروه تواشیح، تربیت قاری قرآن و برخی اقدامات فرهنگی از برنامه های آینده مجمع قرآن و عترت شهرستان است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ارزنده ای که به وجود آمده است در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و سوق دادن نسل جوان جامعه به فراگیری علوم قرآنی و استوار ساختن در زندگی آنان بهره گرفته شود.

 

امام جمعه نور با اشاره به این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.

 

حجت الاسلام باقرزاده در پایان با تاکید بر این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات