۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۴۱۹۷۰

نخستین جلسه توجیهی روحانیون کاروان‌ها در مدینه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جلسه توجیهی روحانیون کاروان ها و معینه ها روز گذشته در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در مدینه برگزار شد.
نخستین جلسه توجیهی روحانیون کاروان‌ها در مدینه برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ نخستین جلسه توجیهی روحانیون کاروان‌ها و معینه‌ها روز گذشته در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در مدینه برگزار شد.


در این نشست که با حضور جمع زیادی از روحانیون کاروان‌ها برگزار شد، حجت‌الاسلام علیزاده موسوی، سخنانی را درباره پاسخ به برخی شبهات مطروحه مطرح کرد.


 در ادامه حجت الاسلام خادمی هم به تبیین برخی سیاست های معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری پرداخت.


بنابراین گزارش، حجت الاسلام سجادی، برخی دستورالعمل های اجرایی را توضیح داد و در نهایت روحانیون کاروان ها با آخرین استفتائات از محضر مراجع تقلید در زمینه حج و اعمال آن، از زبان حجت الاسلام مؤمن آگاه شدند.


این گزارش می افزاید، آشنا کردن زائران با فرهنگ و آداب زیارت، دوری از رفتارهای تفرقه افکن و توجه به مساله وحدت از مهم ترین توصیه های بود که به روحانیون کاروان ها ارائه شد.

 

این جلسه هر هفته در بعثه مقام معظم رهبری برگزار و جدیدترین مباحث فقهی به روحانیان ارائه و نظرات و انتقادات آن ها در خصوص مسائل مختلف حج نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

لازم به ذکر است،‌ در سال جاری 800 طلبه خواهر و برادر جهت نظارت بر نحوه انجام مناسک زائران ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده اند./917/د102/ی

ارسال نظرات