۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۴۲۳۵۳
امام جمعه زنجان:

فرهنگ ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار در جامعه ترویج شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) را الگویی برای خانواده های ایرانی به ویژه نسل جوان دانست و خواستار ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار در جامعه شد.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی و دیدار اقشار مختلف مردم با ایشان، اظهار داشت: استقبال پرشور مردم از رهبر انقلاب نشان داد که پیوند امام و امت در نظام اسلامی ایران ناگسستنی است.

وی با بیان این‌که سفر با برکت رهبر انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی پیام‌های مهمی برای مستکبران عالم دارد، خاطرنشان کرد: حضور معظم‌له در اجتماع پرشور مردم این استان موجی از شور و شعور ولایی در سراسر کشور به راه انداخت که دشمنان همواره از درک حقیقت آن غافل هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم بجنورد، گفت: رهبری نظام ایستادگی ملت ایران مقابل هرگونه تهدید، تحریم و ترور را ستودنی دانسته و توقف فعالیت های صلح آمیز هسته ای نظام اسلامی را بهانه ای برای مستکبران و صهیونیست ها به منظور تشدید تحریم ها ارزیابی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تاکید بر این که ملت ایران در سایه تحریم‌ها به خودکفایی و عدم وابستگی به دشمنان رسیده‌اند، تصریح کرد: تحریم ها از 33 سال پیش علیه نظام اسلامی اعمال شده و مساله‌ جدیدی نیست که دشمنان این‌گونه در رسانه‌های خود با عنوان فلج‌کننده از آن یاد می کنند.

وی با بیان این‌که بسیاری از توفیقات نظام اسلامی در شرایط سخت و تحریم‌های یک جانبه غرب حاصل شده است، گفت: رهبری اشاره داشتند که تحریم‌ها عامل اصلی حرکت ملت در مسیر پیشرفت و تعالی بوده است، دشمنان بدانند که مردم ایران برای حفظ و حراست از نظام اسلامی همچون دوران دفاع مقدس آماده جانفشانی هستند.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) خواستار ترویج فرهنگ ازواج آسان، آگاهانه و پایدار میان نسل جوان جامعه شد و اظهار داشت: زندگی سرشار از معنویت ائمه اطهار باید الگوی راه زوج های جوان جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که تشریفات و تجمل‌گرایی با آداب و آموزه‌های دینی و فرهنگی ملت ایران منافات دارد، گفت: نباید با چشم و هم چشمی و اشرافی گری، موانع بسیاری را پیش روی ازدواج جوانان قرار داد و این امر الهی و مهم را به تعویق انداخت، خانواده‌های زوجین نقش مهمی در ازدواج به‌هنگام فرزندان خود دارند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: تعیین مهریه مناسب، عدم سخت‌گیری در خرید جهیزیه لازمه ازدواج سریع، آسان و پایدار است، اسلام با فخرفروشی مسلمانان مخالف است، چراکه چنین مسائلی مانع ازدواج اقشار کم‌درآمد جامعه می شود. البته توجه به چنین مسائلی مشکلات اخلاقی و روانی بسیار برای جوانان به وجود می آورد./935/پ202/ج

ارسال نظرات