۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۱۴۳۰۱۱
استاد حوزه علمیه:

ازدواج وسیله ای است برای رسیدن به سعادت الهی است

خبرگزار رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: طلبه های نمونه ای مانند امام خمینی(ره) و شهید مطهری بودند که در منزل برای همسرشان درس می‌گذاشتند و همسرانشان را با خود به اوج کمال و معرفت می‌رساندند.
ازدواج

حجت الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه علمیه روز گذشته در جمع صمیمی 92 زوج طلبه شهر اصفهان که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) گردهم آمده بودند این عید بزرگ مسلمین را مبارک دانست و گفت: ازدواج از دیدگاه اسلامی هدف نیست بلکه یک وسیله است که می‌توان با آن به سعادت رسید، زن در زندگی باعث رشد مرد است و مرد هم می‌تواند به ترقی و پیشرفت همسرش کمکم کند.

 

وی با اشاره به این که ازدواج بر روی افکار انسان سه اثر می‌گذارد اظهار داشت: اثر اول ازدواج این است که با انتخاب عاقلانه همسر یاد می‌گیریم انتخاب های دیگر زندگیمان را هم عاقلانه انجام بدهیم. اثر دوم آن است که وقتی به همسرتان علاقه مند شدید تمام رویا های دوران گذشته را فراموش می‌کنید و به همین علت تشریفات ازدواج را کم می‌کنید. اثر سوم هم این است که وقتی نقصی یا عیبی از طرف مقابل مشاهده می‌کنید دیگر مانند قبل از ازدواج متلاطم نمی‌شوید بلکه کنار می آیید و سعی می کنید تنها حسن ها را ببینید.

 

حجت الاسلام گرجی بیان داشت: طلبه های نمونه ای مانند امام خمینی(ره) و شهید مطهری بودند که در منزل برای همسرشان درس می‌گذاشتند و همسرانشان را با خود به اوج کمال و معرفت می‌رساندند،در حدیث داریم که زن یا مردی که همسرش را برای نماز شب بیدار کند حکم جهاد در راه خدا را دارد.

 

وی خطاب به طلاب حاضر در این همایش گفت: با حسادت یا مسائل دیگر مانع تحصیل و پیشرفت همسرتان نشوید، اگر خانم شما تحصیل کرده باشد، تربیت فرزند شما هم بهتر خواهد بود، ما الان خواهران طلبه ای داریم که در یک مرکز صنعتی در حال تاسیس یک بیمارستان هستند، یک چنین موفقیت‌هایی باید باعث افتخار شما باشد./9393/پ203/ع

ارسال نظرات