۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۴۳۲۷۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز:

طرح «دولت وحدت ملی» انحرافی و باطل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خدیوی گفت: عده‏ای چنین القا می‏کنند که برای اداره کشور نیاز به حضور مجدد فتنه‏گران و همراهان آنان در انتخابات است؛ درحالی که همین وحدت‏شکنان و قانون‏شکنان روزی اشاعه تهمت، توهین، افترا و هنجارشکنی را در کشور تبلیغ می‏کردند.
حجت‏الاسلام خديوي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‏الاسلام خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در مجمع عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز تشکیل «حکومت اسلامی» را نیازمند داشتن «اندیشه سیاسی» دانست و اظهار داشت: در شکل‏گیری حکومت اسلامی ایران اندیشه سیاسی امام‏خمینی(ره) خمیرمایه اصلی آن بود که از مدل حکومتی و اندیشه سیاسی امام علی(ع) و سیره حکومتی پیامبراکرم(ص) بهره‏گیری شده بود.


وی حرکت به‏سوی اسلامی ‏شدن را تشکیل حکومت اسلامی، سپس به‏وجود آوردن دولت اسلامی و در نهایت تربیت امت اسلامی دانست و گفت: برای تربیت امت اسلامی و ساختن جامعه‌ای منطبق با آموزه های الهی، نیازمند توجه کاربردی به اندیشه فرهنگی امام و رهبری هستیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه سبک زندگی اسلامی، الگوی اسلامی‏ایرانی پیشرفت و مهندسی فرهنگ را دارای پشتوانه قوی فکری دانست و از عدم تئوری‏سازی و تدوین این پشتوانه‏ها انتقاد کرد و افزود: رسالت امروز بسیج اهتمام ویژه در عرصه‌های فرهنگی است، باید اندیشه‏های فرهنگی امام‏خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تدوین و تحلیل شوند.

 

مدیر سابق مرکز تخصصی علامه امینی(ره) حوزه علمیه تبریز، تدوین اندیشه‏های فرهنگی را در شناخت اولویت‏های فرهنگی مؤثر دانست و افزود: در حوزه رسانه و فرهنگ نباید از فضای نشریات غافل باشیم، امروزه رسانه بخش مهمی از برنامه هدفمند پروژه‌های فرهنگی جوامع غربی را به عهده می‌گیرند.

 

حجت‏الاسلام خدیوی در بخش دیگری از سخنان خود طرح «دولت وحدت ملی» را یک طرح انحرافی خواند و افزود: عده‏ای چنین القا می‏کنند که برای اداره کشور نیاز به حضور مجدد فتنه‏گران و همراهان آنان در انتخابات است؛ درحالی که همین وحدت‏شکنان و قانون‏شکنان روزی اشاعه تهمت، توهین، افترا و هنجارشکنی را در کشور تبلیغ می‏کردند؛ اما امروزه حیات خود را در طرح شعارهای مثبت و پررنگ و لعاب می‏بینند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، عموم اقشار مردم را آگاه و هوشیار نسبت به توصیه های رهبری دانست و گفت: شناخت و عامل بودن به اندیشه‏های فرهنگی امام و رهبری و گسترش این تفکرات و اشاعه درست آن در سطح دانشگاه و جامعه حنثی‏کننده طرح‏ها و افکار انحرافی فتنه‏گران خواهد بود./935/پ202/س

ارسال نظرات