۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۳۴۶۸
معاون فرهنگی سپاه:

دشمنان در جنگ نرم با ماهیت انقلاب اسلامی مشکل دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان در عرصه جنگ نرم با ماهیت انقلاب اسلامی که همان مردم سالاری دینی است مشکل دارند و قصد دارند با ضربه زدن به ستون اصلی این خیمه که همان ولی فقیه است به اهداف شوم خود دست یابند.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا مقدم فر، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی شبکه تحلیل گران جنگ نرم رسانه ای که عصر امروز 29 مهرماه در تهران برگزار شد اظهار کرد: رسانه ها در جنگ نرم نقشی کلیدی دارند و اگر آن را از جنگ نرم بگیریم مانند سربازی بدون سلاح در میدان جنگ است بنابر این رسانه یکی از مهمترین عناصر قدرت نرم است.

وی افزود: رسانه در شکل دهی هنجارهای اجتماعی و منافع ملی نقشی اساسی دارد بنابراین باید از قدرت رسانه ها در جنگ نرم به خوبی آگاه بود تا بتوان با آن مقابله کرد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ماهیت انقلاب اسلامی از ابتدا تا امروز ماهیتی نرم است زیرا با جهان سلطه از ابتدا مشکل داشته و فریادی بر علیه قدرت های غربی بوده، انقلاب اسلامی با ریشه ای دینی و مردمی و با حکومتی به سبک مردم سالاری دینی همواره با اهداف آنها در تعارض بوده بنابراین همواره مورد هجوم لیبرال دموکراسی غربی است.

وی تصریح کرد: نباید در مورد وضعیت کنونی خود دچار مشکل شویم زیرا ما اکنون در موقعیت پدافندی هستیم و باید از مباحث تئوری جلوتر برویم و علیرغم عملیات هایی که داشتیم باز هم نیازمند تلاش و کوشش هستیم زیرا شناخت فضای جنگ در نبرد تن به تن آسان است اما در جنگ نرم این کار به مراتب دشوارتر است.

مقدم فر با بیان این که شکست مردم سالاری دینی عالی ترین هدف دشمنان است اذعان داشت: دشمنان برای این کار اصل این حکومت یعنی ولی فقیه را مورد هجمه های خود قرار دادند و قصد دارند با ایجاد فضای بی اعتمادی و ناامیدی از مسئولان و ناکارآمد جلوه دادن دین با مطلوب مردم به هدف خود در این جنگ نرم دست یابند که باید با هوشیاری آنها را در این جنگ ناکام گذاشت.

وی یادآور شد: ابزار آنها در این جنگ ارائه پیام در قالبی جذاب، بهره گیری هوشمندانه از تکنیک های رسانه ای، بیان بخشی از واقعیت، طرح عناوینی گمراه کننده و سانسور اطلاعات است که باید آن را جنگ هنرمندان نامید زیرا آنها با ابزار های هنری خود در عرصه رسانه بهترین استفاده را می کنند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: در مقابل ما نباید با اقدامات عجولانه به مقابله بپردازیم بلکه با قدری تامل پیش برویم باید موضعی تهاجمی داشته باشیم زیرا تا زمانی که این موضع را داریم دشمن نمی تواند بر ما غلبه کند.

مقدم فر در ادامه تاکید داشت: باید از چنبره علوم انسانی غرب خارج شویم و به خصوص در زمینه علوم ارتباطات به تولید و بومی سازی بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: باید در زمینه رسانه به عقبه ذهنی مخاطبان توجه کنیم و نباید رسانه ها به حاشیه وارد شوند و روزنامه ها  به جای موازی کاری به نقد اخبار بپردازند.

 معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: باید در تربیت کادری کار آمد و مومن و متدین در عرصه جنگ نرم فعالیت نماییم تا به یاری خداوند از این امتحان الهی سربلند خارج شویم./9591/پ202/ص

ارسال نظرات