۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۴۳۵۴۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اهل قلم و اهل نوآوری به شناسناندن پیامبر بپردازند

خبرگزاری رسا ـ دکتر حسینی با بیان این که امروزه مردم دنیا مشتاق شنیدن راجع به پیامبر اسلام هستند خواستار فعالیت اهل قلم و اهل ابتکار و نوآوری در این راستا شد.
2/ حسيني وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران صبح امروز در تجمع اعتراض آمیز کانون های مساجد استان تهران با ابیان این که اقدامات اهانت آمیز دشمنان به صورت سلسله وار ادامه دارد گفت: صهیونیسم ها پشت صحنه این اهانت ها هستند و هر روز در گوشه ای از اروپا و آمریکا فتنه ای را بر پا می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که سکوت در برابر این اقدامات موجبه ادامه اهانت ها خواهد شد گفت: لازم است این گونه تجمعات به ویزه در بین نخبگان و فرهیختگان استمرار یابد.

حسینی با اشاره به اهانت نسبت به صاحت حضرت عیسی(ع) در سربستان گفت: صیهونیسم ها می خواهند الحاد و بی دینی را رواج دهند و هدف آنها فقط اسلام نیست بلکه برای همه ادیان می خواهند هیچ چیز مقدس نماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که امروزه مردم دنیا مشتاق شنیدن راجع به پیامبر اسلام هستند گفت: وظیفه اهل قلم و اهل خلاقیت و نوآوری و ابتکار این است که از امکانات در این راستا استفاده کنند.

حسینی با اشاره به قرآن سوزی توسط کشیش نمای آمریکایی گفت: بین پیروان ادیان اختلافی وجود ندارد بلکه منشا این اختلافات صاحبان قدرت هستند که خود را در پشت مسیحیت و سایر ادیان پنهان می کنند تا اختلاف بیاندازند.

وی با تاکید براین که رویارویی حق و باطل منحصر به زمان ما نیست گفت: همیشه خودکامگان و مستکبران در برابر انبیا و خوبان صف آرایی می کنند.

وزیر ارشاد با اشاره به ایات قرآن افزود: نمرود ها و فرائنه نمی توانستند انبیا و کسانی که امر به معروف می کنند را تحمل کنند از این رو به قتل و استهزا روی می آوردند.

حسینی با بیان این که رسالت پیامبر ما برای همیشه و برای کل بشریت است گفت: کسی که رسالتش جاودانه است مخالفت با آن هم بیشتر می شود.

وی با اشاره به این که اهانت به پیامبر از بدو اسلام انجام می شده است گفت: خدا در قرآن به پیامبر می فرماید: شما کارتان را انجام دهید و ما پاسخ گوی این حرکات هستیم.

حسینی با اشاره به نام گذاری روز فتح مکه به یوم المرحمه گفت: پیامبر جواب اهانت ها را با دعا برای هدایت آنها می داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پیامبر آمده تا غل و زنجیر خرافات و اعتقادات سست و نادرست را کنار بزند و شخص پیامبر و کسانی که با او هستند طبق دستور قرآن مامور به صبر و پایداری هستند.

وی در ادامه با بیان این که ما جسارت به هر پیامبری را محکوم می کنیم تاکید کرد: در سازمان همکاری اسلامی، یونسکو و مجامع جهانی مقرراتی وضع شود تا از توهین به ادیان الهی جلوگیری شود.

حسینی خاطر نشان کرد: نمی شود به بهانه آزادی شکستن حرمت دین و بی احترامی به یک و نیم میلیارد مسلمان را نادیده گرفت و این نادیده گرفتن سردمداران نظام سلطه به دلیل این است که منافعشان را درخطر می بینند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که این اقدام غربی ها اتمام حجتی شد برای همه مسلمانان تا فکر نکنند غرب فقط با ایران و انقلاب اسلامی مشکل دارد اظهار داشت: مسلمانان نیاز به پیام تبریک عید فطر روسای جمهور غرب ندارند بلکه این دولت ها باید سعی کنند جلوی اهانت ها را بگیرند.

وی با اشاره به این که غربی ها در فیلم 300 مردم متمدن ایران را وحشی نشان می دهند و وحشی گری های خودشان را پنهان می کنند گفت: آنها با ساخت فیلم آرگو توسط یک کمپانی صهیونیستی آمریکایی ها را در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی مظلوم نشان می دهند و ایرانی ها را تروریست.

حسینی خطاب به سازندگان فیلم آرگو گفت: چرا نمی گویید چه اقداماتی انجام دادید که خشم جوانان را برانگیخت؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به جنایات آمریکایی ها در ایران در دوران طاغوت گفت: آنها حتی بعد از انقلاب حاضر نشدند شاه را به ملت ایران  تحویل دهند و به دنبال خراب کاری ها جوانان مجبور شدند این لانه جاسوسی را تعطیل کنند در حالی که هیچ اهانتی به گروگان ها نشد.

وی با اشاره به انفجار هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس گفت: شما که اینقدر فریاد حقوق بشر سر می دهید پس چرا به جای توبیخ به فرماندده ناو به خاطر کشتن مسافران بی گناه مدال افتخار دادید؟

حسینی با اشاره به جنایات آمریکا در افغانستان و عراق و فلسطین و لبنان، حمایت غرب از دیکتاتورهای منطقه و ادعای آزادی و حقوق بشر گفت: در این حرکات دوگانه، یک بام و دو هوای غرب مشخص است و مردم دنیا این سیاست دوگانه را نمی پذیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که جاذبه شعارهای فریبنده غرب تمام شده افزود: ادعای بهترین بودن نظام لیبرال دموکراسی و منادی صلح بودن آمریکا دیگر نخ نما شده است.

وی با تاکید بر این که اعمال تحریم علیه ایران فرافکنی غربی هاست گفت: مردم ایران اهل صبر و پایداری و پایبندی هستند و بر عهدی که با امام  و رهبری بسته اند پایبند هستند.

حسینی با اشاره به این که مردم ایران در دفاع مقدس با همه نظام غرب و شرق مبارزه و در برابر آنها ایستادگی کرده اند گفت: آنها از سویی دستشان به خون جوانان ما رنگین است و از سویی ژست دلسوزی برای مردم ایران گرفته اند در حالی که تحریم دارو و کالاهای دیگر فشارش به روی مردم است و نشان گر دروغ بودن ادعای دلسوزی برای مردم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که کفار مکه در زمان پیامبر از شنیدن آیات قرآن جلوگیری می کردند گفت: آنها می دانستند اگر کلام پیامبر به مردم برسد آنها را دگرگون می کند و اکنون نیز غربی ها می دانند اگر ندای حق به گوش مردم جهان برسد آن را می پذیرند.

وی خطاب به سردمداران غرب گفت: اگر طرفدار آزادی و چندصدایی هستید و نگران منافع خودتان نیستید بگذارید شبکه های ماهواره ای ایران هم صدایشان به جهان برسد.

حسینی با بیان این که این اقدامات موهن برای هر موحد و هر انسان آزاده ای دردآور است گفت: ظلم و ستم اینها با این قباحتی که نسبت به اشرف مخلوقات انجام دادند به اوج می رسد و ما معتقدیم زمینه ظهور حضرت فرامی رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انفجار چندروز گذشته در چابهار گفت: امیدواریم آنهایی که بدون جیره و مواجب بین مسلمانان تفرقه می اندازند بیدار شوند و از مانور قدرت مسلمانان در اعتراض به اقدامات گستاخانه غرب عبرت بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: صحنه گردان اصلی آمریکا و صهیونیست ها هستند و می خواهند با این اقدامات ذهن مردم را اقدامات موهن دور کنند.

حسینی در ادامه تاکید کرد: ما وظیفه داریم بیش از گذشته در معرفی سیره و سنت و احادیث و شخصیت پیامبر(ص) تلاش کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی سه بار اسم کانون های مساجد را بردند خطاب به ائمه جماعات گفت: همه مساجد باید کانون فرهنگی هنری داشته باشند و ائمه جماعات با حضور فعال جوانان هنرمند را جذب مسجد کنند زیرا هنرمندان متعهد می توانند به نشر دین کمک کنند.

حسینی در ادامه افزود باید به محتوا و مضمون در کارهای هنری بیشتر پرداخته شود و افراد متعهد و متدین در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی در پایان گفت: کمترین کار برای نشان دادن اعتراض می توانست تحریم اسکار باشد به دلیل این که این برنامه در آمریکا برگزار می شود و ما هیچ محکومیتی از سوی فیلم سازان حرفه ای آمریکا نسبت به این اقدام ضد انسانی ندیدیم./959/پ202/ص

ارسال نظرات