۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۴۳۶۴۶
آیت الله طبرسی:

غدیر فرصتی برای نزدیک‎شدن قلوب امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با تأکید بر این که باید از مسأله غدیر برای نزدیک کردن قلوب مسلمانان بهره گرفت، ادامه داد: در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مؤمنان(ع) ابلاغ شده است.
 آيت الله طبرسي در ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله  نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد بین المللی غدیر استان در ساری با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: تفکر دینی با ترویج فرهنگ غدیر از غربت تاریخی خود رها شده است و شاهد بازگشت آن، تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان برای هدایت الهی مردم بودیم.

 

آیت الله طبرسی عید غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و با بیان این که مسأله غدیر مایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است، گفت: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی‌بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

 

وی با تأکید بر این که باید از مسأله غدیر برای نزدیک کردن قلوب مسلمانان بهره گرفت، ادامه داد: در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مؤمنان(ع) ابلاغ شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر موضوع غدیر مطرح نمی‌شد مسأله رسالت ابتر باقی می‌ماند و هیچ قدمی در این خصوص برداشته نمی شد، تصریح کرد: مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

 

وی با بیان این که متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید در جهت نهادینه‌سازی این فرهنگ عظیم گام‌های مؤثرتری بردارند، ادامه داد: امروز جامعه جهانی نیازمند بهره‌گیری از فرهنگ غنی و اصیل غدیر است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تبیین مناسب مسأله غدیر را زمینه ساز تقویت جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا زوایای پنهان واقعه غدیر برای سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

 

امام جمعه ساری، مقوله ولایت و غدیر را مکمل یکدیگر دانست و ادامه داد: این مسائل مهم باید با بهره‌گیری از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای مردم به خوبی تبیین شود.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که همه ما موظفیم برای ترویج فرهنگ غدیر بیش از گذشته تبلیغ و سرمایه گذاری کنیم، ادامه داد: در دهه امامت و ولایت همه نگاه‌ها باید مکتبی، مذهبی و اسلامی و معطوف به فرهنگ غدیر باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امامت و ولایت راه درست و شیوه زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد، گفت: حرکت در مسیری که امامت و ولایت ترسیم کرده‌اند؛ ما را به سرمنزل مقصود می رساند و انحراف از آن گمراهی را درپی خواهد داشت./950/پ202/س

ارسال نظرات