۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۴۴۱۷۶

نشست‌های عاشوراپژوهی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان اباعبدالله‌الحسین(ع) سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های بحث و بررسی با عنوان عاشوراپژوهی در شهر اردبیل برگزار خواهد شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با حضور 800 میهمان داخلی و خارجی در روزهای 17 و 18 آبان ماه در اردبیل برگزار خواهد شد، از جمله برنامه‌های جنبی این اجلاس برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های بحث و بررسی با عنوان عاشوراپژوهی است.


همچنین پرچم و نماد اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در مسجد میرزا علی اکبر مرحوم اردبیل تحویل حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل شد که قرار است یک هفته پیش از برگزاری این اجلاس نیز پرچم متبرک به حرم مقدس امام حسین(ع) و در ایام برگزاری پرچم متبرک به حرم حضرت عباس(ع) به اردبیل آورده شود.


اکبر نیکزاد، استاندار اردبیل نیز امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در آستانه برگزاری این اجلاس مهم دینی ترتیب یافت، اظهار داشت: میزبانی دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی برای مردم حسینی اردبیل افتخاری بس مهم و بزرگ به شمار می رود، از این رو پیش بینی های لازم برای برگزاری هرچه شایسته این اجلاس انجام شده است.


وی با اشاره به حضور 800 شخصیت برجسته داخلی و خارجی در این اجلاس بین المللی گفت: این اجلاس فرصتی برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ عاشورایی برگ زرینی در کارنامه درخشان مردم حسینی اردبیل خواهد بود، امیدواریم شکوه و عظمت برگزاری این آیین برای همیشه در تاریخ فرهنگ حسینی این دیار ماندگار و جاودانه باشد.


استاندار اردبیل با تاکید بر این‌که اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل با هدف زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و فرهنگ غنی کربلا برگزار می‌شود، افزود: قدرت نرم ایران اسلامی در اعتقاد ملت به ائمه اطهار(ع) و عشق و ارادت به خاندان اباعبدالله الحسین(ع) است، مادامی که فرهنگ عاشورا در کشور زنده است مسیر پیشرفت به روی این ملت باز است.


گفتنی است، میهمانان خارجی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی روز دوشنبه 15 آبان وارد تهران شده و روز چهار شنبه 17 آبان ماه قبل از ظهر آیین افتتاحیه آغاز می شود که بعد از ظهر همان روز نشست‌های علمی در خصوص عاشورا برگزار خواهد شد.


این نشست‌ها تا ظهر 18 آبان ادامه خواهد یافت و شرکت‌کنندگان با آخرین یافته‌های مداحی و مرثیه‌سرایی آشنا خواهند شد و آیین اختتامیه این اجلاس عصر پنج‌شنبه 18 آبان در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل برگزار می‌شود./935/پ202/س

ارسال نظرات