۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۴۴۳۸۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

عید قربان روز امتحان الهی و عید ایمان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، عید قربان را روز امتحان الهی و عید ایمان دانست.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در حاشیه مراسم روز عرفه در جمع خبرنگاران از برگزاری دعای پر فیض روز عرفه در 320 مسجد، حسینیه و تکایای استان خبر داد و گفت: این مراسم معنوی با حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان و همچنین همکاری ائمه جماعات در مساجد استان در حال برگزاری است.

 

وی با بیان این که روز عرفه دروازه ورود به عید قربان است، خاطرنشان کرد: این روز، روز بندگی، عبادت، راز و نیاز با پروردگار عالم بوده و بندگان در این روز به گناهان خود در محضر پروردگار اعتراف می‌کنند تا مشمول مغفرت خداوند قرار گیرند.

 

حجت الاسلام شکریان عرفه را روز تربیت درون با استعانت از رحمت الهی و تضرع به درگاه خداوند عنوان کرد و افزود: تربیت الهی در سایه توبه از گناهان و زشتی ها و بازگشت به سوی خدا میسر است و برای دستیابی به معارف الهی باید از معارف اهل بیت(ع) بهره برد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ توبه و رجوع به درگاه الهی بیان داشت: روز عرفه میعادگاه کرامت الهی است و انسان با استفاده از این فرصت می تواند خود را از آلودگی ها و گناهان پاک کند و به هدف نهایی خلقت که همان قرب الهی است نزدیک تر شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن عید قربان اشاره کرد و گفت: امتحانات الهی برای همه انسان‌ها وجود دارد و امتحاناتی که خداوند برای حضرت ابراهیم (ع) مقدر فرمود بسیار سخت بود چرا که یکی از بزرگ‌ترین امتحانات در طول تاریخ امتحان ذبح فرزندش بود که این پیامبر خدا از آن سربلند بیرون آمد.

 

حجت الاسلام شکریان هدف امتحان الهی را عبور از ناخالص‌ ها بیان کرد و افزود: یکی از دلایل امتحانات الهی این است که روح انسان رشد کند و به کمال مطلوب و هدف خلقت نزدیک شود و هرچه امتحان الهی سخت‌تر و دقیق‌تر باشد، فرد بهتر پرورش می‌یابد، همان گونه که فلز هر چه بیشتر در آتش قرار گیرد، ناخالصی‌ها بهتر از او جدا شده و آب‌دیده‌تر می‌گردد، در واقع باید از خداوند تشکر کنیم که ما را امتحان می‌کند.

 

وی عید قربان را روز امتحان الهی و عید ایمان بیان کرد و افزود: هدف امتحان الهی برای ابراهیم خلیل الله این بود، قلب او را از مهر و عشق غیرخدا تهی کند و عشق الهی را در سراسر قلب او پرتوافکن سازد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه اظهار داشت: عرفه فرصت الهی و استثنایی برای پاکیزگی نفس و طهارت روح است تا بشر ظرفیت دریافت فیوضات عید قربان را به نحو مطلوب فراهم سازد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تأثیر معنویت در پویایی نشاط در جامعه اضافه کرد: زمینه های ایجاد شده در فضای معنوی عرفه و عید قربان یکی ارزشمندترین فرصت برای ایجاد نشاط در جامعه است چرا که فطرت انسانی مبتنی بر باورهای دینی و معارف الهی شکل گرفته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از برگزاری نماز عید سعید قربان در مصلی های جمعه همه شهرها خبر داد و بیان داشت: این مراسم معنوی در مساجد برخی از شهرها و روستاهای استان نیز برگزار خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات