۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۳۹۶

نمایشگاه تخصصی نماز در زنجان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه تخصصی نماز در آستانه عید سعید قربان با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان افتتاح و تا عید غدیر میزبان عموم علاقه‌مندان است.
نمایشگاه تخصصی نماز در زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی نماز در شهر زنجان اظهار داشت: تمامی فرایض الهی که از سوی خداوند متعال بر بندگانش واجب شده‌ است، با حکمت و فلسفه خاصی همراه است.


وی با اشاره به آیات و روایات متعدد وارده مبنی بر فلسفه عبودیت و بندگی خاطرنشان کرد: قرآن کریم یکی از مهم ترین دلیل آفرینش انسان را عبادت و بندگی بیان می کند، از این رو برای رسیدن به عبادت و بندگی خالصانه و خاشعانه باید پیش از نماز به معرفت مناسب در مورد چرایی آن دست یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: فلسفه نماز خضوع و خشوع در برابر خالق تمام هستی و ابراز عالی‌ترین مرتبه بندگی به درگاه حضرت حق است، اگر بتوانیم فرهنگ نماز به ویژه نماز جماعت را در سطوح مختلف اجتماعی ترویج دهیم، به یقین جامعه‌ای سعادتمند خواهیم داشت.

 

امام جمعه زنجان با بیان این که فرد باید بداند و متوجه باشد برای چه چیزی، چه کسی و چرا نماز می خواند، تا به این طریق با معرفتی متناسب با توانایی خود در مقابل خالق یکتا حاضر شود، افزود: معرفت و حضور قلب در اقامه نماز نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به تاکید اصول دین و ائمه اطهار(ع) بر اقامه به موقع نماز، تصریح کرد: از سوی دیگر در اقامه نماز هرچه معرفت و شناخت نسبت به خداوند متعال و علت اصلی اقامه آن بیشتر و عمیق تر باشد، بنده به درجات کمال و سعادت بیشتری دست می یابد.

 

همچنین حجت الاسلام محمدباقر نبی نژاد، دبیر ستاد اقامه نماز آستان مقدس قم در سخنانی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه تخصصی نماز در شهر زنجان اظهار داشت: زنجان به عنوان الگوی ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی در سطح کشور، باید در تبلیغ و نهادینه سازی نماز نیز پیشرو باشد.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف جنگ نرم دشمنان اسلام فراموشی فرایض دینی و ترویج بی‌نمازی در اقشار مختلف است، گفت: امروز نظام اسلامی در مقابل سخت ترین تهاجم های فرهنگی دشمنان قرار گرفته و تنها راه نجات از این برهه تاریخی گرایش به نماز و اقامه آن است.

 

حجت الاسلام نبی ‍‌نژاد با اشاره به تاکید فراوان آیات قرآنی و ائمه معصومین(ع) بر اقامه نماز اول وقت افزود: این نمایشگاه بابیان گسترده احادیث و روایات از ائمه معصومین(ع) در زمینه نماز، برگزاری جلسات مشاوره، پرده خوانی برای دانش آموزان و بخش های علمی و هنری درحاشیه به ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی می پردازد.

 

وی با تشریح دیگر بخش های این نمایشگاه فرهنگی و دینی اظهار داشت: این نمایشگاه در ابتدای امر به بحث خداشناسی می پردازد و موضوع ولایت و امامت را متناسب با روزهای پیش رو پیش می کشد و در دیگر غرفه‌ها ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در دستور کار خود دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات