۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۴۴۵۳۲

سومین همایش بین المللی باران غدیر عصر امروز آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه سومین همایش بین المللی باران غدیر عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.
همايش بين المللي باران غدير

به گزارش خبرگزاری رسا‌ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آیین افتتاح سومین همایش بین المللی باران غدیر عصر امروز شنبه ششم آبان ماه از ساعت 18 تا 20 در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، بزرگداشت زنده یاد «پولس سلامه» شاعر مسیحی لبنانی و صاحب کتاب «ملحمة الغدیر» برنامه ویژه مراسم افتتاحیه سومین همایش باران غدیر خواهد بود.

گفتنی است مراسم شعر خوانی شاعران ایرانی، غیر ایرانی، مسلمان و غیر مسلمان دعوت شده به سومین همایش باران غدیر و اجرای قوالی گروه «عابد مهر علی خان» از کشور پاکستان نیز از دیگر برنامه های آیین افتتاح این همایش خواهد بود.

شایان ذکر است که نمایشگاه هنرهای تجسمی سومین همایش بین المللی باران غدیر با موضوع پیامبر(ص) با 40 اثر تجسمی روز شنبه ششم آبان ماه همزمان با افتتاح این همایش گشایش می یابد و تا 9 آبان ماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری دائر خواهد بود.

در نمایشگاه تجسمی با موضوع پیامبر(ص) سومین همایش باران غدیر، 13 اثر گرافیکی از علی وزیریان فیلمساز و گرافیست شناخته شده کشورمان در معرض دید علاقه مندان به آثار تجسمی قرار می گیرد، آثار «عاشورا» و «حدیث نبوی» از جمله کارهای علی وزیریان است که در این نمایشگاه برای بازدید عموم عرضه شده است.

این نمایشگاه گروهی، در رشته های مختلف هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، تذهیب و عکس برگزار می شود و آثاری از هنرمندان هنرهای تجسمی شناخته شده کشور از جمله مرتضی گودرزی دیباج، کاظم چلیپا، حمید عجمی، صداقت جباری، پرویز اسکندرپور و ... در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

گفتنی است کارگاه تخصصی ابن کلیم، پیشکسوت خطاطی پاکستان با حضور هنرمندان خوشنویس کشورمان روز یکشنبه 7 آبان ماه ساعت 15 تا 16:30 در کارگاه تجسمی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ برگزار می شود.

لازم به ذکر است نشست های تخصصی ادبیات و کارگاه تخصصی خوشنویسی این همایش با حضور شاعران و نویسندگان کشورمان و مهمانان دعوت شده، با موضوع ادبیات و هنر میان دینی و میان مذهبی ساعت 15 دو روز شنبه و یکشنبه، ششم و هفتم آبان ماه در تهران برگزار می شود.

لازم به ذکر است غلامعلی حداد عادل شاعر و ادیب که به عنوان مهمان ویژه در سومین همایش بین المللی باران غدیر حضور خواهد داشت در جمع مهمانان ایرانی و غیر ایرانی، مسلمان و غیر مسلمان این همایش، اشعار آئینی خود را قرائت می کند و همچنین مرتضی امیر اسفندقه شاعر آئینی شناخته شده کشورمان به شعر خوانی می پردازد.

شایان ذکر است که برنامه «رحمه للعالمین» ویژه پیامبر اسلام (ص) روز یکشنبه هفتم  آبان ماه، ساعت 9:30 در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می شود.

یادآور می شود که سومین همایش باران غدیر به همت حوزه هنری از ششم تا نهم آبان ماه در تهران و مشهد مقدس برگزار می شود.

همایش بین المللی باران غدیر هر ساله مصادف با عید سعید غدیر با حضور هنرمندان غیر مسلمانی که آثاری در زمینه پیامبر(ع)، ولایت امیرالمومنین(ع)، غدیر خم و محبت و ولایت اهل بیت عصمت(ع) خلق کرده اند به همت حوزه هنری برگزار می شود./9594/د101/ص

ارسال نظرات