۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۴۴۶۳۰
قائم مقام مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما:

برنامه‌های سرگرمی رسانه‌های کفر به دنبال غفلت انسان از خود و خدا هستند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما گفت: برخی شبکه­های ضد دینی، به ظاهر فقط به دنبال سرگرم کردن مخاطب هستند، اما در واقع با ایجاد سرگرمی و جذب مخاطب٬ به دنبال غافل کردن انسان از خود٬ خدا و دین هستند تا نظام ارزشی مخاطب را تغییر دهند.
احمد پهلوانيان قائم مقام مرکز پژوهش­هاي اسلامي صدا و سيما در نشست تخصصي بررسي تهاجمات رسانه اي ضد اسلام احمد پهلوانيان قائم مقام مرکز پژوهش­هاي اسلامي صدا و سيما در نشست تخصصي بررسي تهاجمات رسانه اي ضد اسلام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ احمد پهلوانیان٬ قائم مقام مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما، امروز هفتم آبان در نشست تخصصی تهاجمات رسانه­ای غرب ضد اسلام که در جامعه المصطفی العالمیه مشهد برگزار شده بود، گفت: هدفی که دشمن از این هجمه­ها دنبال می­کند٬ خاموش کردن نور الهی در دل مؤمنان است.
 
وی افزود: این هجمه­ها از ابتدای ظهور اسلام تا به امروز وجود داشته و در زمان حال٬ موج رسانه­ای٬ ویترین این تهاجمات است؛ امروز شیطان برای مقابله با فرهنگ توحیدی٬ تمام برگ­های برنده خود را رو کرده که می­توان گفت، بخش اعظمی از این فعالیت­ها در قالب رسانه است.
 
وی با اشاره به سخنان رهبری که دشمن در حوزه رسانه بسیار جلوتر است، گفت: رسانه­ها تأثیری آنی و مقطعی ندارند، بلکه تأثیری تدریجی و بدون واکنش دارند به این گونه که در طول زمان٬ برای مخاطب، ارزشی را به ضد ارزش تبدیل می­کنند و برعکس.
 
پهلوانیان به تشریح شبکه­های موضوعی ماهواره پرداخت و گفت: رسانه­های کفر در قالب شبکه­هایی با موضوع سرگرمی و تفریحی٬ رسانه­های خبری٬ شبکه­های مستهجن و غیر اخلاقی و رسانه­های به اصطلاح دینی، تقسیم می­شوند که هر کدام در قالب موضوعات خود اهداف مشخصی را دنبال می­کنند.
 
وی افزود: شبکه­های سرگرمی به ظاهر فقط به دنبال سرگرم کردن مخاطب هستند، اما در واقع با ایجاد سرگرمی و جذب مخاطب٬ به دنبال غافل کردن انسان از خود٬ خدا و دین هستند تا نظام ارزشی مخاطب را تغییر دهند؛ در کشور ما٬ دو شبکه GEM TV و manoto  پرمخاطب‌ترین شبکه­های فارسی‌زبان هستند که شبکه monoto در قالب سرگرم کردن٬ سعی در تغییر معنای شعارهای پر کاربرد بین مردم دارد که برنامه­های آن٬ پوششی بر ماهیت اصلی بهایی و فراماسونی آن دارد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در بین شبکه­های خبری٬ شبکه BBC بزرگ‌ترین منبع انتشار خبر است که با شعار انتقال درست و سریع اخبار و اطلاعات٬ به مهندسی اخبار در جهت اهداف خود می­پردازد که در سال 88 وضعیت آن مشخص شد، همچنین در تمام تحولات و درگیری­های سوریه، فعالیت و توطئه دو شبکه الجزیره و العربیه صورت گرفت که با وارونه نشان دادن تحولات و مهندسی اخبار، به سود خود بهره­ بردند.
 
قائم مقام مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما تصریح کرد: شبکه­های دینی به چند دسته تقسیم می­شوند که یکی از آنها شبکه‌های مبلغ مسیحیت راست‌گرا، شاخه تندرو مسیحیت است، شبکه‌های تبلیغی که به زبان­های مختلف در حال پخش هستند و البته شبکه­های «محبت٬ تی وی پرشیا٬ هفت و نجات» از جمله فارسی‌زبانان آن هستند.
 
وی با اشاره به شبکه­های تبلیغ بهاییت و مکاتب بشری٬ در خصوص شبکه­های اسلامی گفت: شبکه­های اسلامی نیز به چند شاخه تقسیم می­شوند که برخی از این شبکه­ها به تبلیغ سلفی­گری٬ برخی تبلیغ اهل تسنن و برخی نیز به تبلیغ تشیع می­پردازند که تعداد آنها کم است.
 

وی ادامه داد: برخی شبکه­های شیعی٬ به اسم شیعه تلاش در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دارند که البته این کار یعنی خدمت به آمریکا و انگلیس.

 

این استاد دانشکده صدا و سیما خاطر نشان کرد: هیچ شبکه دینی وجود ندارد که علیه ادیان دیگر صحبت کند٬ تنها مذهبی که در تمام شبکه­های دینی دنیا٬ علیه آن برنامه­سازی می­شود٬ مذهب شیعه است که این برهان روشنی بر حقانیت تشیع است؛ جز شبکه­های ماهواره­ای٬ کمپانی­های فیلم سازی نیز چنین وظیفه­ای در تخریب اسلام و تشیع به عهده دارند که ساخت فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص)، آخرین کار از این دست بود.

 
وی افزود: فیلم­های «الحسن و الحسین» و «الفاروق عمر» که پرهزینه­ترین سریال جهان عرب شناخته می­شود٬ توسط دو شبکه mbc و الجزیره ساخته شده و نقل غیر واقعی از رخداد­های آن دوران انجام داده است؛ در این فیلم٬ علی(ع) فردی جنگجو و خونریز نمایش داده می­شود و عمر، شخصیتی لطیف و فرهنگی به نمایش درمی­آید.
 
وی در خصوص فیلم موهن اظهار داشت: اولین واکنش­ها در مقابل این فیلم از مصر آغاز شد، چون سازندگان این فیلم مصری بوده و بخش­هایی از این فیلم نیز در تلویزیون مصر به نمایش درآمده بود؛ غرب به اسم آزادی بیان، جلوی انتشار این فیلم را نمی‌گیرد٬ اما اگر کسی وارد حوزه هولوکاست و صهیونیسم شود، آزادی بیان معنایی پیدا نمی­کند.
 
پهلوانیان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ تشیع٬ مدیران و صاحبان رسانه­های هر زمان٬ علما و فضلای دوران بودند، اما رسانه­های مدرن امروز، چالش جدی ایجاد کرده‌اند که علما و فضلای حوزه­ها باید به آن ورود پیدا کنند، مدل کنونی رسانه داخلی٬ مدل غربی است که باید در این حوزه بر اساس مبانی دینی و فقهی و با معرفی خود٬ به تولید فکر در این زمینه پرداخت.
 
وی در پایان گفت: تشیع نیاز به توسعه کمی و کیفی رسانه­های متعلق به شیعه و ترویج فرهنگ شیعی دارد و باید به نقطه­ای برسد که هر شیعه یک رسانه باشد که هرگاه به این نقطه رسید٬ زمان ظهور امام مهدی(عج) خواهد بود. /932/پ202/س
ارسال نظرات