۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۲۳۶
در سراسر کشور ادامه دارد؛

فعالیت علمی 340 مدرسه علمیه خواهران در سطح 2 و 3

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مجلس حوزه های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت 340 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور، گفت: از این تعداد 270 مدرسه علمیه در سطح دو و 70 مدرسه سطح سه فعال هستند.
حوزه علميه خواهران قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، اصغرعبداللهی، معاون اداری مالی و امور مجلس حوزه های علمیه خواهران امروز در مراسم بهره‌برداری مدرسه علمیه خواهران رودسر با اشاره به فعالیت 340 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور گفت: از این تعداد 270 مدرسه علمیه در سطح دو و 70 مدرسه سطح سه فعال هستند.

 

وی از فعالیت علمی 70 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر فعالیت علمی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

 

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود از در حال ساخت بودن 450 هزار مترمربع فضای آموزشی برای مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد و افزود: توسعه فضای آموزشی مدارس علمیه خواهران جزء برنامه های این مدیریت است و برای این مهم نیازمند یک میلیون متر متربع فضا هستیم.

 

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران همچنین به افتتاح و بهره برداری 70 مدرسه علمیه خواهران در سال گذشته و امسال در کشور خبر داد و گفت: این رقم تا مهر سال آینده به 110 مدرسه خواهد رسید.

 

وی حمایت مسؤولان برای توسعه بخش های مختلف حوزه علمیه خواهران در شهرستان ها را ضروری دانست و گفت: حوزه علمیه خواهران مجموع نوپایی است و برای رشد و توسعه نیازمند توجه بیشتر مسؤولان است.

 

عبداللهی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه وضعیت حوزه علمیه خواهران در استان گیلان مطلوب نیست و باید برای تقویت آن تلاش بیشتری شود، ادامه داد: همکاری مسؤولان استان برای تقویت فضای آموزشی حوزه علمیه خواهران این استان ضروری است.

 

وی نیاز استان گیلان به طلاب خواهر را حدود شش هزار نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر تنها 700 طلبه خواهر در مدارس علمیه خواهران این استان مشغول به تحصیل هستند.

 

معاون امور مجلس حوزه های علمیه خواهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به افتتاح و بهره برداری مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان رودسر گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت سه هزار و 500 مترمربع و با زیربنایی حدود دو هزار 400 متبرمربع احداث شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات