۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۴۵۴۸۸
آیت الله نظری:

سطحی‌نگری در مسأله غدیر از جهانی‌شدن فرهنگ ولایت جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که نباید به مسأله غدیر نگاهی سطحی داشت، گفت: غدیر، برای احیای انسان ها آمده و این یک واقعیت غیر قابل انکار محسوب می شود.
ديدار مديرعامل و جمعي از اعضاي خبرگزاري رسا با آيت الله نظري در ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه از علمای مازندران، امروز در مراسم جشن غدیر که در دانشگاه علوم کشاورزی ساری برگزار شد، با بیان این که نخستین حکومت شیعی در مازندران تشکیل شد، گفت: مسأله غدیر باید به صورت محتوایی و ریشه ای از سوی شیعیان به دنیا معرفی شود. 

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که تنها برگزاری جشن‌های ظاهری برای معرفی غدیر کافی نیست، تصریح کرد: نباید به مسأله غدیرنگاهی سطحی داشت، باید عمل، فکر و روح را نسبت به این مسأله مهم را تغییر داد. دهه غدیر را باید با علم پیش برد، پرداختن به برخی برنامه‌های سطحی نمی‌تواند به جهانی سازی مسأله غدیر کمک کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که شیعه در قانون و پیشوا قوی است، و توان پاسخ به بسیاری از مسائل را دارد، تصریح کرد: شیعیان باید این مسأله را در عمل به دنیا ثابت کنند.

 

بنیانگذار دهه غدیر با بیان این که نمی‌توان جهان را بدون حجت الهی و نبی و امام تصور کرد، گفت: زیرا بدون وجود آنها چیز دیگری نیز نخواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه عقل، روح و علم را سه عامل اساسی در روشن ساختن راه بشر معرفی کرد و گفت: انسان با تکیه بر این سه اصل مهم که در وجود انسان نهادینه شده می‌تواند به مقصد نهایی برسد.

 

وی با بیان این که دهه غدیر یک نعمت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اخلاقی برای بشریت است، تصریح کرد: غدیر، برای زنده ساختن انسان ها آمده و این یک واقعیت غیر قابل انکار محسوب می شود.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که مسأله غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی نهادینه شود، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها به منظور جهانی سازی فرهنگ غدیر بهره گرفت.

 

وی تصریح کرد: جهان وجود، دارای تکامل بوده و تکامل نیز از علل کمال محسوب می شود که در نهایت به مرحله تعادل خواهد رسید.

 

این عالم برجسته در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برزخ و قیامت دو مرحله پس از زندگی مادی برای انسان است، ادامه داد: در این عالم محاسبات همه عمر قطعی، همگانی و فوری است.

 

بنیانگذار دهه غدیر با اشاره به این که جهان خدا دارد و خدا هم علم محیط دارد، اظهار اشت: خداوند به همه اجزا و ذرات و افعال و اعمال بشر آگاه است؛ از این رو علم دین بالاترین علم است.

 

وی با بیان این که برای رفع نیاز تکامل انسانی نیاز به قوانین جامع و کامل داریم، ابراز داشت: برای این که از قوانین تکامل آگاه بشویم، یا باید کلیم الله بشویم، یا این که از معارف انبیای الهی(ع) برای فهم دستورات خداوند استفاده کنیم.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که بعد از رحلت پیامبر(ص) برای تربیت معنوی انسان سلسله امامت آغاز می‌شود، بیان داشت: دو عاملی که سبب می‌شود، انسان مرتکب گناه شود، حب مال و حب مقام است تا جایی که انسان به خود اجازه می‌دهد که امام معصوم(ع) را به شهادت برساند./950/پ202/س

ارسال نظرات