۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۴۵۵۶۹
دبیر اجلاس بین المللی غدیر خبر داد؛

دهه غدیر در 50 کشور دنیا ترویج شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجلاس بین المللی غدیر با تأکید بر این که اهتمام به غدیر مهم تر و بالاتر از اهتمام به بعثت است، گفت: پیامبر (ص) از جانب خداوند مبعوث شد و اگر روز غدیر رسالت خود را ابلاغ نمی کرد، کار بعثت ناتمام می ماند.
حجت الاسلام محمود نظري خادم الشريعه

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، دبیر اجلاس بین المللی دهه غدیر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این که مازندرانی ها باید به خود ببالند که از روز اول و از روزی که متولد شده اند دستان، چشم، زبان و گوش آنها با ذکر علی(ع) آشنا شده است، گفت: دهه غدیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نهضت عظیم انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) با حمایت و زعامت علمای دلسوز  به ویژه عالم برجسته آیت الله نظری خادم الشریعه پایه گذاری شد.

 

وی ادامه داد: جشن های غدیر که در ابتدا از خانه های مردم مازندران آغاز شد امروز جهانی و بین المللی شده است و در حال حاضر سیطره غدیر گسترش یافته است و این توفیق از استان مازندران و شهر ساری بوده است.

 

دبیر اجلاس بین المللی دهه غدیر با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی دهه غدیر 22 مهر امسال در تهران خاطرنشان کرد: این اجلاس جهانی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاه جهان اسلام در دانشگاه امام صادق(ع) تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود افزود: دهه غدیری که به ابتکار مردم مازندران و شهر ساری آغاز و پایه گذاری شد؛ امروز در 50 کشور دنیا برگزار می شود  و این افتخاری برای مردم ولایت دار این استان است.

 

وی همچنین به برگزاری جشنواره بزرگ «مهر جان غدیر» برای نخستین بار در نجف اشرف خبر داد و گفت: این جشنواره بزرگ نیز به امر مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله سیستانی در کنار حرم امام علی (ع) برگزار شد و اینجانب نیز به نمایندگی از  مردم ولایت مدار مازندران در این جشنواره شرکت کردم.

 

حجت‌الاسلام محمود نظری خادم الشریعه با بیان اینکه هر چقدر بر مسأله غدیر کار شود کم است، اظهار داشت: بشریت نیاز به غنای فکری و ایده ای دارد و برای رفع این نیاز ناگزیر است که تأسی از قرآن داشته باشد.

 

وی ادامه داد: هم قرآن صامت و هم قرآن ناطق در اختیار بشر قرار داده شد؛ قرآن صامت در قالب کتاب در اختیار مسلمانان است که بسیار غریب واقع شده است؛ قرآن ناطق نیز ائمه معصومین(ع) هستند که در رأس آنها امام علی(ع) است.

 

دبیر اجلاس بین المللی غدیر با بیان این که وظیفه همگانی است که غدیر را بیش از این برای آحاد مردم و جوامع بشری تبیین کنیم، گفت: غدیر یعنی همه قرآن و قرآن یعنی همه غدیر، غدیر یعنی بیان قرآن، حقایق قرآن، ترجمان و تفسیر قرآن که منتهی می شود به وجود ناطق قرآن امیر المومنین(ع)؛ این معنا را باید بشریت بپذیرد و چاره ای جز این ندارد؛ با این فعل و انفعالات فیزیکی و شیمیایی و شهری و صنعتی که بشریت گرفتار آن است، آخرالامر خسته خواهد شد و باید در محیط امن و امان دین و ایمان که در دامنه امنیت قرار دارد سر تسلیم فرود آورد و ناچار است که زیر سایه قرآن باشد.


وی با اشار به آیه سه سوره مائده گفت: در هیچ جای قرآن با انجام هیچ موردی «أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» ذکر نشده بود؛ خداوند پیامبر خود را مبعوث کرد و تمام برنامه ها را حکیمانه آفرید و نعمت خود را نازل کرد اما فرمود «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ». این آیه نمونه بارز اهتمام به غدیر و امامت است، چرا که خداوند در این آیه به پیامبرش می گوید آنچه امروز انجام دادی کمال دین و تمام نعمت خداوندی را به جا آوردی.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که قرآن کریم در هر دوره ای پاسخگوی نیازهای بشری بوده و خواهد بود، گفت: قرآن دارای محکماتی است که عقول بشری به جز انبیا و اولیای الهی از درک حقایق آن ناتوان هستند و باید امام باشد تا به تبیین واقعیت های قرآن بپردازد، به همین دلیل است که نیاز به وجود امام است و پس از خاتمیت وجود امامت تا دامنه قیامت لازم است.

 

دبیر اجلاس بین المللی غدیر با تأکید بر این که اهتمام به غدیر مهم تر و بالاتر از اهتمام به بعثت است، گفت: پیامبر (ص) از جانب خداوند مبعوث شد و اگر روز غدیر رسالت خود را ابلاغ نمی کرد، کار بعثت ناتمام می‌ماند.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با استفاده از جلوات غدیر بتوانیم حقایق قرآن را بازگو کنیم که لازم است برای عملی کردن آن ابتدا خودمان عامل به آن باشیم؛ لازم است در فرد فرد جامعه، در حکومت و اقشار مختلف فرهنگ غدیر را زنده کنیم و آن وقت بر دیگر جوامع تأثیرگذاری داشته باشیم./950/ت302/س

ارسال نظرات