۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۵۷۲۷
امام جمعه قم:

هیئات مذهبی از اشعار مخرب ساحت اهل‌بیت دوری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به این‌که هیئات مذهبی از اشعار مخرب ساحت اهل‌بیت(ع) دوری کنند، گفت: سرودن اشعار شبهه‌ناک افزون‌بر این‌که طبق فتاوای مراجع تقلید حرام است سبب بدنامی تشیع نیز خواهد شد.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم در کنگره بين المللي حضرت آيت الله مرعشي نجفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حرم مطهر حضرت معصومه(س) در حاشیه مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه توانمند‌های هیئات مذهبی استان قم در جمع خبرنگاران به نقش هیئات‌ مذهبی در ترویج معارف اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از نعمت‌های که خداوند برای ما شیعیان قرار داده است وجود هیئات مذهبی در کشور است.

وی ادامه داد: هیأت‌های مذهبی از سوی حافظان و مداحان اداره می‌شود از این‌رو سبب ترویج معارف و اهداف تشیع، اسلام، ولایت، ائمه اطهار(ع) و پیام‌های قرآن شده و نقش مهمی در ترویج فرهنگ ناب علوی دارند.

امام جمعه قم در ادامه به نقش هیئات مذهبی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: قبل از انقلاب هیچ امکانات رسانه‌ای در اختیار امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و افرادی که نقش هدایت حرکت عظیم انقلاب را داشتند نبود و امام راحل با استفاده از هیأت‌های مذهبی توانستند پیام خود را به گوش مردم ایران برسانند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به این‌که هیأت‌های مذهبی بعد از پیروزی انقلاب در پیشبرد اهداف نظام نقش به سزایی داشتند، اظهار داشت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب هیأت‌های مذهبی به قوت خود باقی مانده و رشد کردند.

وی اضافه کرد: امروزه شاهد رویش و به وجود آمدن هیأت‌های مذهبی بزرگ در کشور هستیم که با هسته‌های اصیل و سنتی در پیشرد اهداف ائمه اطهار(ع) و نظام تلاش می‌کنند.

تولیت آستانه مقدسه حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه به وظایف هیأت‌های مذهبی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم سطح فکری، فرهنگی و تنوع هیأت‌های مذهبی با توجه به اقتضای زمان به گونه‌ای شود که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند.

وی افزود: ما امروزه در دورانی زندگی می‌کنیم که روش‌های تبلیغ و پیام‌رسانی با گذشته بسیار متفاوت است و همه روز شاهد هجمه زیادی به اسلام به ویژه تشیع از سوی رسانه‌ها، سایت‌ها و ماهواره‌های دشمنان هستیم.

حجت‌الاسلام سعیدی تصریح کرد: باید هیأت‌های مذهبی با حفظ روحیه سنتی و اصیل تشیع و استفاده از روش‌های جدید به فعالیت‌های خود ادامه بدهند تا در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ نرم آن‌ها تحت تأثیر قرار نگرفته و موفق، پیروز باشند.

امام جمعه قم با تأکید بر سرودن اشعار منطبق با روایت و ساحت اهل‌بیت(ع) از سوی مداحان ابراز داشت: هیأت‌های مذهبی در برنامه‌ها و اشعار خود دقت داشته باشند و از اشعار مخرب و به دور از ساحت اهل‌بیت(ع) پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: سرودن اشعار شبهه‌ناک افزون‌بر این‌که طبق فتاوای مراجع تقلید حرام است سبب بدنامی تشیع نیز خواهد شد و اگر هیئات مذهبی اصالت خود را حفظ نکنند سبب لطمه به اسلام و تشیع خواهند شد./993/پ202/ن

ارسال نظرات