۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۴۶۰۱۹
رییس مجلس شورای اسلامی:

پاتک ایران برای مقابله با حربه دشمنان باید از جنس اقتصادی باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز مبارزه دشمنان با روش سیاسی امنیتی و با محوریت اقتصاد دنبال می‌شود، گفت: برای مواجهه با دشمنان باید پاتک ایران و مسؤولان از جنس استقامت اقتصادی باشد.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم، ماه محرم را بهترین زمان برای تبلیغ و تبیین دین دانست و گفت: در این ماه قلوب مردم برای پذیرش دین و معارف الهی آماده است و مبلغان می‌توانند نیازهای فکری مردم را پاسخ ‌دهند.
رییس مجلس شورای اسلامی تبلیغ دین را یکی از ویژگی‌های استقلال تفکر شیعی عنوان کرد و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه به خاطر این امر از پیوند ویژه‌ای با مردم برخوردار هستند و تا کنون توانسته‌اند در سایه تبلیغ دین خدمات گسترده‌ای را به جامعه برسانند.
لاریجانی ادامه داد: هرچند بعد از انقلاب اسلامی ایران مراکز فرهنگی و رسانه‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا معارف و تفکر دینی را در اختیار مردم قرار دهند اما هیچ کدام به اندازه روحانیت در این مسأله نقش آفرینی نکرده‌اند.
روحانیت همراه مردم و پاسخگوی نیازهای آنان است
وی روحانیت را همراه مردم و پاسخگوی نیازهای آنها خواند و بیان داشت: منابر و مجالس عزاداری جایگاه مناسبی برای حفظ دین مردم و ترویج معارف الهی است و این مجالس در ایجاد پیوند روحانیت با مردم بسیار تأثیرگذار است.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنانی از شهید مطهری روحانیت را همراه و دلسوز مردم ذکر کرد و ابراز داشت: یکی از امتیازات فکری حوزه این است که در سختی و خوشی خود را در کنار مردم می‌بیند و همیشه محل رجوع مردم است.   
لاریجانی استقلال حوزه‌های علمیه را از ویژگی‌های بارز این مجموعه دانست و گفت: در مجلس شورای اسلامی همیشه بر این امر تأکید و اعتقاد داریم ارتباط حوزه با رهبری و مراجع تقلید در دراز مدت اثرگذار خواهد بود.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط بوجود آمده در کشور، مشکلات اقتصادی را مورد توجه قرار داد و خطاب به مبلغان، ابراز کرد: مبلغان به عنوان کسانی که حاملان تفکر دینی هستند می‌توانند در این شرایط حساس به جامعه کمک کنند.
شرایط کشور متفاوت از هر زمان دیگر است
وی وضعیت موجود کشور در زمینه تحریم‌ها و شرایط بین‌المللی را متفاوت از گذشته توصیف کرد و اظهار داشت: بعد از پشت سر گذاشتن جنگ تحمیلی دشمن به این نتیجه رسید که با تهدید نظامی نمی‌تواند به ایران صدمه‌ای وارد کند و فهمیدند که روش برخورد با ملت ایران جنگ نیست.
لاریجانی یکی از دلایل مبارزه با انقلاب اسلامی ایران را جلوگیری از صدور انقلاب به دیگر کشورهای منطقه عنوان کرد و ابراز داشت: از این رو دشمنان سناریوی خود برای مبارزه با ایران را تغییر داده‌‌اند.
رییس مجلس شورای اسلامی مسأله هسته‌ای را دستاویزی برای تهدید و فشار به ایران دانست و گفت: دشمنان جدای از مسائل سیاسی به دنبال برجسته کردن موضوع هسته‌ای ایران هستند و هرگاه این مسأله فروکش کند به مسائل حقوق بشری در ایران دامن می‌زنند.
وی با بیان این‌که آمریکا با کمک کشورهای غربی فشار به ایران با محوریت تنش در مسائل اقتصادی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: عوامل دیگری همچون تأثیرگذاری ایران در تحولات منطقه نیز در بوجود آمدن این فشارها مؤثر است.    
لاریجانی ادامه داد: ساستمداران غربی اذعان دارند که نوع رفتار سیاسی ایران و ایستادگی در برابر استکبار جهانی یک نوع گشایش و انفتاح فکری برای ملت‌ها بوجود آورده تا در برابر زورگویان ایستادگی کنند از این رو تلاش می‌کنند تا با استفاده از افراد ضعیف‌النفس و تعابیری همچون بهار عربی تحولات منطقه را به نفع خود تغییر دهند.
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان با ایجاد مشکلات برای ایران به دنبال این هستند که کشور ایران را مشغول سیاست داخلی کنند تا ایران نتواند کمک‌های فکری خود را به ملت‌های منطقه ارسال کند.
وی فشارهای دشمنان را به خاطر سخت شدن وضعیت اقتصادی ایران دانست و گفت: دشمنان می‌خواهند معیشت مردم را دچار اختلال کنند؛ همیشه صف کشی علیه ایران از سوی دشمنان وجود داشت اما این روشی که امروز دشمنان دنبال می‌کنند متفاوت از گذشته است.
لاریجانی با بیان این‌که امروز مبارزه دشمنان با روش سیاسی امنیتی و با محوریت اقتصاد دنبال می‌شود، اظهار کرد: از این رو پاتک ایران و مسؤولان باید از جنس استقامت اقتصادی باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شرایط داخلی از نظر تورم و اشتغال حساس است و در یک سال اخیر تورم زیاد شده که مقداری از آن مربوط به تحریم است اما کشور ما غنی است و می تواند با برنامه ریزی بر این مشکلات فائق آید.
وی گفت: انکار مشکلات بوجود آمده در کشور درست نیست و باید این مشکلات را پذیرفت و با تحلیل صحیح و برنامه ریزی مشکلات را حل کرد.
وی واردات زیاد را یکی از اساسی ترین مشکلات کشور خواند و گفت: ابتنای کشوری که درگیری‌های سیاسی در صحنه بین المللی دارد نباید به واردات باشد اگر اقتصاد کشور به واردات زیاد متصل باشد چالش‌های سیاسی در آن  تأثیر می‌گذارد.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید ملی، گفت:‌ رویکرد ما باید توجه به تولید داخلی باشد؛ این‌که رهبری با تحلیل درست از شرایط بین‌المللی و تحلیل دقیق از اشکالات اقتصادی کشور امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانستند بایدمد نظر همه قرار گیرد و توجه به این امر مشکلات کشور را حل می‌کند.
لاریجانی با بیان این‌که باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا مردم به سمت تولید بروند، ابراز کرد: اگر مردم را به سرمایه گذاری تشویق کنیم موجب می‌شود که رونق اقتصادی بیشتر شود؛ همانگونه که در زمان جنگ تا مردم به صحنه نیامدند موفق نشدیم در اقتصاد نیز همین گونه است./927/پ201/ج
ارسال نظرات