۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۴۶۶۴۸

همایش بزرگ روحانیان زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ و سالانه روحانیت استان زنجان در آستانه فرا رسیدن ماه محرم با حضور ائمه جمعه و جماعات، روحانیان طرح هجرت و مستقر برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، گردهمایی بزرگ و سالانه روحانیت زنجان در آستانه فرا رسیدن ماه محرم امروز با حضور ائمه جمعه و جماعات، روحانیان طرح هجرت و مستقر و همچنین طلاب مدارس علمیه این استان با حضور آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در سخنانی با اشاره به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از اختلافات و تأکید بر وحدت و همگرایی مردم و مسؤولان اظهار داشت: وحدت، همدلی و تبعیت از فرامین رهبری رمز غلبه بر توطئه های دشمنان است.

 

وی با بیان این‌که هدف نهایی تمام توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی تضعیف ولایت فقیه و خدشه در وحدت ملی و اسلامی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: بایستی مراقب توطئه‌های دشمن در راستای اختلاف میان مردم و قوای سه گانه و در نهایت بدبینی نسبت به نظام و ولایت بود.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که دشمنان تا براندازی نظام ولایی ایران دست از توطئه‌چینی برنخواهند داشت، گفت: دشمنان زمانی با تحمیل هشت سال دفاع مقدس، دورانی با اعمال تحریم‌های اقتصادی و صنعتی و امروز با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران هستند.

 

وی توجه و توسل به ائمه اظهار به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) را مایه سربلندی و پیروزی نظام اسلامی دانست و گفت: امروز نیز رمز غلبه بر توطئه‌ها و تحریم های دشمنان اتکا به فرهنگ غنی دینی و معرفتی است، روحانیان رسالت خطیری در ترویج ارزش های الهی و معرفتی در جامعه بر عهده دارند.

 

امام جمعه زنجان خواستار توجه به سخنان رهبری در سفر به خراسان شمالی و تحقق مطالبات ولایت فقیه شد و گفت: تبعیت از رهبری لازمه تحقق چشم انداز کشور است، روحانیت بایستی با استفاده از فرصت تبلیغ در ماه محرم و صفر مواضع نظام و رهبری را بیان و فرصت سوء استفاده به دشمنان نظام اسلامی را ندهند.

 

وی همچنین خواستار توجه روحانیان نسبت به سوء استفاده جریان های سیاسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مجالس سوگواری ماه محرم شد و گفت: منبرهای سخنرانی نباید مکانی برای تبلیغات فردی و به جناحی خاص باشد، اصل انتخابات بر مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم بر صندوق های رأی‌گیری بنا نهاده شده که روحانیت نیز بر این مسأله تأکید دارد.

 

همچنین حجت الاسلام دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از فعالیت یک هزار و 200 مبلغ در ماه‌های محرم و صفر خبر داد و اظهار داشت: 800 مداح نیز در یک هزار و 400 هیأت مذهبی استان فعالیت خواهند کرد./935/پ203/س

ارسال نظرات