۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۴۷۰۴۰
نصرالله:

خون مردم غزه آمریکا و غرب را رسوا ساخته است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان، حملات مستمر صهیونیست ها به غزه را محکوم کرد و اظهار داشت: خون مردم غزه، آمریکا و غرب را رسوا ساخته است.
سيد حسن نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی که به مناسبت فرارسیدن ماه محرم در بیروت ایراد کرد، تلاش همگانی برای توقف جنگ علیه غزه را خواستار شد و گفت: ما در برابر نبرد خون با شمشیر قرار داریم و از خداوند متعال می خواهم پیروزی جدید و حماسه نوینی از سوی مقاومت و حامیان آن را شاهد باشیم.

 

وی افزود: همه عرب و مسلمانان و همه آزادگان جهان باید در کنار مردم غزه و مقاومت به صورت واقعی و اصلی ایستادگی کنند، مسأله اصلی بر دوش اراده ملت در غزه و اراده و پایداری مقاومت است. آنچه سبب اطمینان ما شده اینست که می دانیم مقاومتی در غزه وجود دارد که از شجاعت، صلابت، تجربه فراوان و امکانات مناسب برخوردار است که می تواند با قدرت ایستادگی کند، شلیک موشک فجر 5 به سوی تل آویو بر قدرت و صلابت مقاومت فلسطین و حضور آن در غزه دلالت دارد.

 

نصرالله شهادت احمد الجعبری از فرماندهان حماس و جمعی از شهروندان فلسطینی که در حملات دو روز گذشته دشمن صهیونیسم به شهادت رسیدند را به رهبران این جنبش و ملت این کشور تبریک و تسلیت گفت و تصریح کرد: موضع واقعی کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری می تواند جنایت های رژیم صهیونیستی را متوقف سازد، این کشورها قادرند توقف حمله به غزه را بر آمریکا و اسرائیل تحمیل کنند. از کشورهای عربی می خواهم از روابط خود با آمریکا برای فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف جنگ علیه غزه استفاده کنند.

 

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: آنچه در غزه رخ می دهد آمریکا که درصدد فریب دادن ملت های عربی است را رسوا ساخت. بسیاری از نخبگان عرب در سال های گذشته مفهوم اشتباهی به ملت های خود دادند و چنین وانمود کردند که آمریکا می خواهد دست مظلومان و ستمدیدگان و شکنجه شدگان را بگیرد و حتی از مواضع آمریکا نیز تقدیر می کردند.

 

وی ادامه داد: امروز خون شهدا و زنان و کودکان در غزه ریخته می شود تا چهره واقعی آمریکا و غرب را روشن سازد، آمریکا از ساعت های اولیه از حق اسرائیل در دفاع از خود سخن گفت، گویی که انگار ساکنان غزه تجاوز کرده اند، مواضع فرانسه و انگلستان نیز بر همین اساس است که نشان می دهد این کشورها هیچ توجهی به ارزش ها و دفاع از آزادی ندارند و تنها به فکر مصالح خود هستند.

 

نصرالله از شلیک موشک به تل آویو به عنوان پیشرفتی بزرگ یاد کرد و خاطر نشان ساخت: پیشرفت بزرگی در نزاع عربی – اسرائیلی در پرتو اصابت موشک به تل آویو و اعتراف دشمن به این امر حاصل شده است، اهدافی که دشمن اسرائیلی اعلام کرده است نشان می دهد که دشمن از جنگ سی و سه روزه سال 2006 و جنگ غزه در سال 2008 درس گرفته است. رژیم صهیونیستی هدف های بزرگی را در این جنگ ها دنبال می کرد و شکست خورد، اما هم اکنون سقف اهداف خود را کاهش داد و نتانیاهو می تواند بعدا بگوید که به موفقیت دست یافته است.

 

دبیرکل حزب الله افزود: اعترافات تلویحی مبنی بر توانایی مقاومت در پاسخگویی محکم نسبت به این جنایت وجود دارد، اسرائیل ضربه بزرگی به مقاومت فلسطین وارد کرد، اما آیا می تواند در این امر پیروز شود؟ این سوالی است که پاسخ آن در روزهای آینده مشخص می شود.

 

وی گفت: دشمن همانند همیشه به نیرنگ و حلیه روی آورد و در روزهای گذشته مدعی شد که در پی آتش بس است، اما پس از مدتی این فرمانده مجاهد را ترور کرد، این ماهیت دشمن است و چه کسی است که پس از همه این تجربه ها به این رژیم اطمینان می کند. دشمن به هیچ بهانه ای برای جنگ و دشمنی نیاز ندارد و دولت رژیم اشغالگر هنگامی که مصلحت انتخاباتی یا سیاسی یا امنیتی داشته باشد به جنگ روی می آورد و برای جنگ به اقدامی از سوی فلسطینیان یا لبنانی ها نیازی ندارد.

 

نصرالله در بخش پایانی سخنان خود، تصریح کرد: تاسف آور که گفته می شود آنچه در غزه می گذرد برای دور ساختن ذهن ها از سوریه است، اسرائیل از آنچه در منطقه و سوریه رخ می دهد برای آغاز جنگ استفاده می کند. رژیم صهیونیستی از مبدل شدن دشمنان به دوستانش بهره برده است و فرصت را برای ضربه زدن به غزه و نیروی موشکی غزه را فراهم می بیند./980/ب912/د

ارسال نظرات