۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۷۰۴۸
آیت الله کعبی:

نهضت عاشورا عصاره تمدن انبیا و اولیای الهی در مواجهه با باطل است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله کعبی جاودانگی، قهرمانی، ایمان و اراده، ولایتمداری، رحمت، نور، انسانیت، عزت، کرامت، قداست، مظلومیت و تازگی را از خصلت های نهضت امام حسین(ع) دانست و از این نهضت به عنوان عصاره تمدن انبیا و اولیای الهی در مواجهه با باطل یاد کرد.
آيت الله عباس کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، معاون «جامعه و نظام» مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در نخستین سخنرانی مراسم «سخنرانی های عاشورایی» در مسجد عباد اهواز، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، به بیان خصایص نهضت امام حسین(ع) در آیات و روایات پرداخت.

وی با اشاره به آیه های 108 تا 111 سوره یوسف، بیان داشت: وجود هدف صحیح، رهبری، خواص، مردم و استمرار مسیر که از شرایط تغییر اجتماعی است همگان در این آیه های قرآنی ذکر شده است.

معاون «جامعه و نظام» مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: توجه فطری و ربانی که در ضمیر عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برای نهضت عاشورا در طول تاریخ وجود دارد چیزی جز طرحی الهی برای عزت مسلمانان نیست تا همچنان امام حسین(ع) مشعلی فروزان برای هدایت و مقتدای مظلومان جهان علیه ظالمان باشد.

نهضت عاشورا یعنی تثبیت کردن هویت حقیقی مسلمانان

آیت الله کعبی نهضت عاشورا را برای تثبیت کردن هویت حقیقی مسلمانان و عصاره تمدن انبیا و اوصیای الهی در مواجهه با باطل خواند و خاطر نشان کرد: قیام امام حسین(ع) ادامه دهنده حرکت تمدن دین مبین اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) عملی فداکارانه برای جاودانگی دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به سخنان حضرت زینب(س) در مجلس یزید ابراز داشت: حرکت های زیادی برای خاموش کردن اثر و تأثیرات قیام حسینی انجام شد اما غافل از این که این حرکت ها خود از بین رفته و راه امام حسین(ع) همواره جاودانه ماند و حضرت زینب در این بین نقش غیر قابل انکاری داشت.

آیت الله کعبی به برخی از ویژگی های نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: اشتراک همه طبقات جامعه از سیاه و سفید، عرب و عجم، بزرگ و کوچک، مرد و زن، نخبگان، رییسان و بردگان از خصلت های بارز این نهضت جاودانه که دلیلی بر حقانیت این قیام مبارک است.

وی طراوت و تازگی را از دیگر خصایص قیام امام حسین(ع) برشمرد و افزود: در همه مساجد، حسینیه ها، منازل و خیابان ها سالروز این واقعه احیا می شود بدون این که برای کسی خسته کننده شود و حتی درس های جدیدی در این تکرار واقعه نیز به انسان ها داده می شود.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جاودانگی، قهرمانی، ایمان و اراده، ولایتمداری، رحمت، نور، انسانیت، عزت، کرامت و قداست را از دیگر خصلت های نهضت امام حسین دانست و گفت: عنصر مظلومیت در قیام امام حسین(ع) باعث تحرک ملت های مظلوم علیه ظالمان می شود./9463/پ202/ج

ارسال نظرات