۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۴۷۲۴۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خطبا از ماه محرم برای انتقال ارزش های حسینی به جامعه بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت تبیین نهضت عاشورا دانست و گفت: وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، روزگذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به ماه محرم گفت: حوادث گذشته‌ هر جامعه‌ای می‌تواند در سرنوشت و آینده آن جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد و تجدید آن خاطره‌ها در واقع نوعی بازنگری و بازسازی آن حادثه است تا مردم بتوانند به نحو صحیحی از آن استفاده کنند زیرا ممکن است این بزرگداشت، منافع و مصالح بی‌شماری را برای جامعه تأمین کند.

 

وی با اشاره به این که در تاریخ بشر، حوادث تلخ بسیاری رخ داده که به لحاظ کمیت و کیفیت از ابعاد و سطوح مختلفی برخوردار بوده و به طور طبیعی آثار و نتایج متفاوتی نیز در عرصه حیات انسانی در پی داشته اند، افزود: یکی از حوادث مهم که تاثیر عمیقی بر جامعه شیعی داشته، حادثه عظیم کربلا است و گذشت ایام، تاثیر عمیقی بر فراموشی حوادث دارد که باید برای حفظ و تبیین صحیح آنها همت گماشت.

 

امام جمعه ساری بیان کرد: حوادث بسیار بزرگی با ابعاد و حجمی بسیار بزرگ تر از واقعه عاشورا در بستر تاریخ رخ داده‌اند، اما در همین بستر رنگ باخته اند و هرگز از اوراق و قصه‌های تاریخ فراتر نرفته و نتوانسته اند در عرصه حیات اجتماعی و حوزه باورها، عقاید، آداب، رسوم و آئین‌های یک جامعه نقش مهمی ایفا کنند.

 

وی ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت تبیین نهضت عاشورا دانست و گفت: وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند.

 

امام جمعه ساری نهضت حسینی را تا ابد زنده و پویا دانست و افزود: حضور میلیونی ملت های مسلمان در عزاداری سالار شهیدان نشان دهنده ماندگاری حماسه عاشورا است.

 

آیت الله طبرسی همچنین به نقش وعاظ و خطبا در تبیین صحیح پیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: مبلغان باید با مطالعه به گونه تأثیر‌گذار و گویا پیام نهضت حسینی را برای اقشار مختلف مردم بیان کنند تا سبب بهره‌گیری مناسب از آن شود.

 

وی با بیان این که مداحان اهل‌بیت(ع) باید عظمت و فضائل ائمه و عبرت‌های عاشورا را به گونه‌ای برای مردم بیان کنند که نسل جوان در جریان واقعه کربلا قرار گیرند، اضافه کرد: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سوی سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت بخشی همراه باشد، تصریح کرد: امروز تقویت بصیرت عاشورایی نیاز جامعه اسلامی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات