۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۴۷۳۰۰
آیت الله صفایی بوشهری مطرح کرد؛

از ولایت‌ گریزی در غدیر تا ولایت‌ ستیزی در عاشورا

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: ولایت گریزی که پس از واقعه غدیر از سوی مردم رخ داد سبب ولایت ستیزی و وقوع حادثه دردناک عاشورا شد.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر روز گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور پاسداران و کارکنان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بوشهر برگزار شد، با پرداختن به زوایای مختلف واقعه کربلا و عبرت‌های موجود در آن، به رابط تنگاتنگ وقایع عاشورا و غدیر اشاره کرد و ابراز داشت: ولایت گریزی که پس از غدیر از سوی مردم رخ داد سبب ولایت ستیزی و وقوع حادثه دردناک عاشورا شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه سخنان خود ولایت مداری و تبعیت از مقام معظم رهبری در شرایط فعلی را از واجبات دانست و افزود: جامعه ما باید با عبرت گرفتن از وقایع غدیر و عاشورا از تکرار چنین حوادث تلخی جلوگیری کند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: شعائر الهی رشد شعور انسان در حوزه دین را فراهم کرده و شور، اشتیاق و نشاط در حوزه محبت به خداوند و  اهل بیت(ع) را افزایش می‌دهد.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر همچنین افزود: کسانی که مجالس اهل بیت(ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را برپا می‌کنند و گسترش می‌دهند، مصداق کسانی هستند که شعائر الهی را بزرگ می دارند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که استان بوشهر از دیرباز در برپایی سوگ اهل بیت به ویژه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پیش قدم و صاحب سبک بوده است، تصریح کرد: پرمحتوایی اشعار و اذکار، شرعی و وزین بودن قالب، غنای محتوایی و متین بودن آهنگ‌ها از شاخصه‌های برتر عزاداری عاشورایی این استان است.

آیت الله صفایی بوشهری مداحان، مرثیه سرایان و هیئات را به سبب اتصال به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مایه افتخار خواند و خواستار پرداختن روحانیت، مداحان و هیئات مذهبی به آموزه‌های مکتب حضرت امام حسین(ع) شد و اظهار داشت: باید از این فرصت در جهت افزایش رشد فکری و فرهنگی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان سخنان خود خطاب به مسؤولان خاطرنشان کرد: باید تلاش خود را برای جلوگیری از حواشی احتمالی و وقوع خلاف شرع در اجرای مراسمات محرم انجام دهند./9454/پ203/ج

ارسال نظرات