۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۷۳۰۶
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه:

آمران به معروف در برابر ناملایمات صبور باشند

خبرگزاری رسا - تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) صبر و شکیبایی را یکی از وظایف مهم آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و گفت: در برابر فشارهای جامعه در مقابله با امر به معروف و نهی از منکر باید شکیبا و صبور بود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در نخستین همایش امر به معروف و نهی از منکر و امنیت اجتماعی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با تأکید بر توسعه فرهنگ ارزشمند و الهی امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر، زمینه ساز احیای ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی است.

خطیب جمعه قم افزود: در بسیاری از آیات الهی بر ضرورت به پاداشتن نماز و امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است به ویژه در سوره لقمان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، توصیه های زیبایی ذکر شده است.

وی صبر و شکیبایی را یکی از وظایف مهم آمرین به معروف و ناهیان از منکر دانست و عنوان کرد: در برابر فشارهای جامعه در مقابله با امر به معروف و نهی از منکر باید شکیبا و صبور بود.

تولیت آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد: برپایی نماز و احیای فرهنگ اسلامی امر به معروف و نهی از منکر، مانع از شیوع فحشاء و منکر در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید با برخورد سالم و اسلامی همراه باشد و خود آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید پایبند به اصول ارزشی و اخلاقی باشند تا اثرات بیشتری را برای افراد در جامعه داشته باشد.

سعیدی خاطرنشان کرد: نهضت ارزشمند عاشورا و حرکت امام حسین(ع) ریشه احیای امر به معروف و نهی از منکر دارد و در فرهنگ عاشورایی، این فریضه مهم باید مورد تأکید مسؤولان و متولیان فرهنگی باشد.

وی در پایان یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه شرعی و دینی ما در برابر نشر معارف دینی و از میان بردن منکرات در جامعه اسلامی است./926/پ202/پ

 

ارسال نظرات