۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۳۲۰
نماینده مردم تبریز:

نهضت خمینی در امتداد نهضت حسینی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که ریشه انقلاب اسلامی را باید در دشت کربلا و عاشورای حسینی جستجو کرد، گفت:نهضت خمینی در امتداد نهضت حسینی بود.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز در یادواره شهدای حوزه بسیج شهید بهشتی سراب اظهار داشت: در همان اوایل شروع نهضت مردمی علیه طاغوت شعار "نهضت ما حسینی رهبر ما خمینی" ورد زبان مردم بود، مردم ما آگاهانه در مسیر انقلاب گام برداشته و مکتب سرخ حسینی را الگوی خود قرار دادند.


این نماینده مجلس شورای اسلامی با ترسیم وضعیت نظام نوپای اسلامی در سال های آغازین برپایی آن خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی پس از پیروزی بر خصم طاغوت با انواع هجمه های درونی و بیرونی دشمنان روبه رو شده و همچون انقلاب حسینی غربت و تنها ماندن را تجربه کردند.


وی بصیرت و بینش والای مردم ایران و رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری را موجب بقا و موفقیت های بعدی نظام دانست و تصریح کرد: ملت ایران نشان دادند که اگر در عصر امام حسین(ع) می زیستند؛ هرگز امام خود را تنها نمی گذاشتند.


عضو کمسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که ریشه انقلاب اسلامی را باید در دشت کربلا و عاشورای حسینی جستجو کرد، گفت: امروز نیز وظیفه همه کسانی که دل در گرو حسین دارند و عاشورایی می اندیشند، آن است که دل در گرو امام و مقتدای خود داشته باشند.


سعیدی یادآور شد: اگر لا به لای وصیت نامه و پیام های شهدا را بررسی کنیم، با کلماتی چون عاشورا و انقلاب حسینی و لبیک به ولی فقیه مأنوس می شویم که همین موضوع نشان از بصیرت بالای شهدای انقلاب اسلامی است.

 

 وی در پایان جانفشانی و فداکاری های شهدا و ایثارگران را در راستای تدوام نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: تا جهانی وجود دارد جدال بین حق و باطل هم خواهد بود./949/پ202/ب

ارسال نظرات