۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۵۰۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقویت بصیرت عاشورایی نیاز اصلی امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندارن با بیان این که در جامعه امروز به تقویت بصیرت عاشورایی نیاز داریم،‌ تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تکیه بر عاشورا به موفقیت رسید و ما باید تلاش کنیم با زنده نگه داشتن عاشورا این حکومت را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.
آيت الله نورالله طبرسي، نماينده ولي فقيه در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار هیأت‌های مذهبی شهرستان ساری بر ضرورت برگزاری منسجم عزاداری حسینی تأکید کرد و گفت: باید آرمان ها و ارزش های عاشورایی در جامعه اسلامی تقویت شود.

 

وی تشریح واقعی قیام امام حسین (ع) را رسالت امروز جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امام حسین (ع) در برابر خیانت‌های یزید سکوت می‌کرد اسلام زیر سؤال می‌رفت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عاشورا ریشه در ولایت‌مداری دارد، گفت: امام حسین (ع) برای زنده کردن فلسفه امامت و زنده شدن دین خدا قیام کرد.

 

آیت الله طبرسی ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت تبیین نهضت عاشورا دانست و با بیان این که وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند، گفت: نهضت حسینی تا ابد زنده و پویا است و حضور میلیونی ملت های مسلمان در عزاداری سالار شهیدان نشان دهنده ماندگاری حماسه عاشورا است.

 

وی با بیان این که مداحان اهل بیت(ع) باید عظمت و فضائل ائمه و عبرت های عاشورا را به گونه ای برای مردم بیان کنند که نسل جوان در جریان واقعه کربلا قرار گیرند، اضافه کرد: مداحان اهل بیت باید در اشعار خود از سبک های بی محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه های خود را به سوی سبک های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت بخشی همراه باشد، تصریح کرد: امروز تقویت بصیرت عاشورایی نیاز جامعه اسلامی است.

 

وی با اعلام این که دسته‌های عزاداری در مازندران باید هماهنگی مناسبی با یکدیگر داشته باشند، بیان داشت: با برپایی مراسم عزاداری مناسب باید صدای مظلومیت امام حسین‌ (ع) را به جهانیان برسانیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مازندرانی‌ها سابقه طولانی در حمایت از شیعه و حکومت علویان داشتند، تاکید کرد: مردم مازندران در تبعیت از شیعه دارای سابقه طولانی هستند و با زنده نگهداشتن عاشورا می‌خواهیم علوی بودن و شیعه بودن خود را به اثبات برسانیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار برگزاری مراسم عزاداری باشکوه امام حسین (ع) در روز تاسوعا با حضور همه هیأت‌های مذهبی مرکز استان شد و بیان داشت: با اقدامات مناسبی که برای آزاد سازی صحن امام‌زاده یحیی ساری انجام شد همه هیات‌های مذهبی در صحن این  امامزاده به عزاداری بپردازند.

 

وی با اعلام این که عاشورا یک هویت تاریخی بسیار گران‌بها دارد، بیان داشت: قبل از واقعه عاشورا حضرت آدم (ع) و بعد از ایشان همه پیامبران الهی برای واقعه عاشورا گریه کردند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندارن در پایان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تکیه بر عاشورا به موفقیت رسید و ما باید تلاش کنیم با زنده نگه داشتن عاشورا این حکومت را به دست صاحب اصلی حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) برسانیم./950/پ202/ج

ارسال نظرات