۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۴۷۶۸۰
آیت الله کعبی:

دستیابی به عرفان حقیقی نیازمند زهد و جهاد در راه خدا است

خبرگزاری رسا عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی در جامعه، دستیابی به عرفان حقیقی را نیازمند زهد، عبادت و جهاد در راه خداوند تبارک و تعالی است.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) اهواز، به ویژگی های قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: اخلاص مهم ترین ویژگی بارز نهضت حسینی است.

وی تصحیح در نیت برای طلاب حوزه های علمیه را مهم دانست و افزود: طلبگی به معنای پذیرش مسؤولیت قیام برای خداوند متعال، اصلاح جامعه و زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد عالی حوزه علمیه قم زهد، عبادت، بندگی و جهاد در راه خدا را لازمه طلبگی برشمرد و تصریح کرد: طلبه نباید برای شهرت و ثروت پا به حوزه علمیه بگذارد بلکه همواره باید با دعا، توسل و تلاوت روحیه بندگی را در خود قوت بخشد و آماده جهاد در تحصیل، تبلیغ و دفاع از کیان نظام مقدس اسلامی باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که زهد باید به اندازه کسب علم در وجود طلاب تقویت شود، ادامه داد: عرفان حقیقی با سه عنصر زهد، بندگی و جهاد در راه خدا حاصل می شود.

آیت الله کعبی با تأکید بر این که طلاب باید به دنبال کسب عنصر عدالت در وجود خود باشند، اظهار داشت: عدالت با سخنرانی و منبر حاصل نمی شود بلکه با کسب علم و مجاهدت در این مسیر حاصل می شود تا ملکه ذهن طلبه قرار گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: قیام در راه خداوند متعال نیازمند بصیرت است؛ از این رو باید بصیرت سیاسی خود را افزایش دهیم.

گفتنی است، آیت الله کعبی پیش از این نشست با آیت الله سید طیب موسوی، مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) منطقه حصیرآباد اهواز دیدار و گفت وگو کرد./9463/پ202/ج

ارسال نظرات