۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۴۸۰۹۹
آیت الله صافی گلپایگانی:

حج عامل عزت و اعتبار امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس سازمان حج و زیارت، فریضه حج را عاملی در جهت ایجاد اعتبار و عزت برای مسلمانان جهان خواند و بر مراقبت خاص نسبت به انجام این فریضه تأکید کرد.
ديدار رييس سازمان حج و زيارت با مراجع و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت الاسلام موسوی، رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به برگزاری مطلوب و موفقیت آمیز مراسم حج تمتع از سوی این سازمان،گفت: هر چه این گونه بشارت‌ها بیشتر شنیده شود خوشحالی بیشتری به همراه خواهد داشت.
وی عنایات و توجهات حضرت بقیه الله (عج) را در این باره یاد آور شد و اظهار داشت: با بصیرت، بینش و تدبیر می‌توان بر بسیاری از مشکلات که حل ناشدنی به نظر می‌رسند، فائق آمد.
این استاد دروس سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که تمام مراحل برگزاری مراسم حج مورد توجه خاص امام عصر(عج) قرار دارد، ابراز داشت: باید نسبت به انجام این فریضه که باعث ایجاد اعتبار و عزت برای مسلمین است مراقبت خاصی صورت داد تا مورد آسیب‌های خطرناک و یا هتک حرمت‌ها قرار نگیرد.
وی افزود: متصدیان امر نیز باید با بصیرت کامل بدانند که چگونه با آنها برخورد کنند و بدانند در هر مکانی باید مطابق وضعیت آنجا سخن گفت و در این‌باره رویه و روشی مؤثر انتخاب کنند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تأکید کرد: حضور مردم ایران در مکه دارای اهمیت زیادی است و نباید به گونه‌ای عمل شود که در آینده از حضور در این مراسم خودداری شود و این مأموریت مهم به عهده مسؤولان سازمان حج و زیارت است تا این وضعیت مناسب را به همین کیفیت حفظ کنند تا عزت شیعیان ایران و دیگر نقاط جهان محفوظ بماند.
وی بیان داشت: شیعیان ایران چشم و چراغ شیعیان دیگر نقاط جهان هستند زیرا در این‌گونه تجمعات با برگزاری مراسم های چون دعای کمیل تمام هویت شیعه را به منصه ظهور می‌گذارند که این باعث تبلیغ و شناساندن افکار تشیع می‌شود./908/پ202/ج
ارسال نظرات