۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۸۲۴۵
نماینده خبرگان رهبرِی:

شهید مدرس راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که مرام و مسلک شهید مدرس راهگشای بسیاری از مشکلات در جامعه به ویژه نهاد قانون گذاری کشور خواهد بود، افزود: نمایندگان ملت باید مدرس را الگوی خود قرار داده و مدرس گونه با در نظر گرفتن رضایت خداوند به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به روز مجلس اظهار داشت: نام‌گذاری سالروز شهادت آیت الله مدرس با عنوان روز مجلس نشان از اهمیت این نهاد قانون‌گذاری در کشور دارد.

 

وی با بیان این‌که تمام شئون زندگی شهید مدرس الگویی تمام عیار برای نمایندگان مجلس و عموم مردم محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این سید والا مقام حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد و باید از این شخصیت به عنوان الگو برای آحاد جامعه به ویژه نمایندگان مجلس استفاده شود.

 

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متأسفانه اغلب مردم حتی نمایندگان مجلس تنها اطلاعی از دوران نمایندگی آیت الله مدرس دارند، در حالی این‌که عالم مجاهد پیش از دوران وکالت ملت نیز در مقابله با رضاخان قلدور اقدامات و مبارزات ارزنده و ارزشمندی داشته که مورد غفلت واقع شده است.

 

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که مرام و مسلک شهید مدرس راهگشای بسیاری از مشکلات در جامعه به ویژه نهاد قانون گذاری کشور خواهد بود، افزود: نمایندگان ملت باید مدرس را الگوی خود قرار داده و مدرس گونه با در نظر گرفتن رضایت خداوند به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزاداری‌های گسترده شیعیان جهان به ویژه مردم انقلابی جریان بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: شیعیان یمن پس از خروج علی عبدالله صالح از این کشور و پس از سال ها توانستند با شکوه و عظمت به عزاداری حسینی بپردازند.

 

وی با اشاره به عزاداری‌های گسترده مردم شیعه کشور جمهوری آذربایجان و مخالفت‌های گسترده سران این کشور با برپایی مجالس سوگواری ماه محرم تصریح کرد: شیعیان جمهوری آذربایجان نیز عزاداران حسینی در خیابان های این کشور آیین های مذهبی را با شکوه بیشتری برگزار کرده و در حمایت از حجاب مسلمانان شعار دادند.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به بمب گذاری های اخیر در ایام محرم خاطرنشان کرد: قطعا این جنایات با حمایت و هدایت سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب صورت می گیرد، دشمنان اسلام نمی خواهند در این کشورها آسایش و امنیت حاکم باشد.

 

خطیب جمعه مراغه با اشاره به این‌که تمام بمب‌گذاری های اخیر سازمان‌دهی شده و از سوی گروه های تروریستی آموزش دیده از سوی غرب بوده است، ادامه داد: عده زیادی از عزاداران حسینی در شهرهای مختلف پاکستان در عملیات تروریستی به شهادت رسیدند، دشمنان بدانند که چنین جنایاتی چهره کریه آنان را بیش از پیش رسوا خواهد کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات