۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۸۲۵۴
امام جمعه کرمان:

تفکر نخستین وسیله انسان برای جهاد با نفس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمان با گرامیداشت سالگرد شهید آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس، شهید مدرس را الگویی الهی برای تمام مسوؤلان به ویژه نمایندگان مجلس دانست.
حجت الاسلام عرب پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب‏پور امام جمعه موقت کرمان در خطبه‏های نماز جمعه که در مصلی امام علی(ع) این شهر برگزار شد گفت: نمایندگان باید در زندگی و کارشان شیوه شهید مدرس را سرمشق خود قرار دهند و همانند این شهید والامقام به فکر خدمت به مردم باشند.


وی همچنین گفت: شهید مدرس مجاهدی وارسته بود که تمامی تعلقات دنیا را کنار گذاشته، وجود خود را وقف اسلام کرده و در این راه سعی در اتحاد بین مسلمانان داشت.


حجت الاسلام عرب‏پور با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو این روز را روز استکبار ستیزی دانشجویان دانست و ابراز داشت: این حرکت‏ها همیشه دو شاخه داشته، یکی حق طلبی و دیگری استکبار ستیزی که امیدواریم دانشجویان همیشه به همین صورت هوشیار و بصیر باشند.


وی بیان این که برای رسیدن به کمال در جامعه فرد باید چهار نوع تعامل با خود، تعامل با هم نوعان، تعامل با هستی و طبیعت و تعامل با حکومت و نظام را رعایت کند در بیان تعامل انسان با خود گفت: هر فردی در جامعه باید بر اساس معیارهای شرعی و در چارچوب دین به امور خود بپردازد.

 

وی با اشاره به نیاز انسان به تفریح افزود: دین با تفریح و سیر و سیاحت مخالفتی ندارد بلکه بر آن سفارش بسیاری هم شده که این نیاز انسان نباید بی اهمیت شناخته شود.


امام جمعه موقت کرمان با بیان این که هر انسانی در هر جایگاهی که باشد اهل تفکر است و دین مبین اسلام سفارش فراوانی بر آن دارد مخصوصا تفکر درباره خلقت انسان و جایگاه انسان در جهان خلقت.

 

وی با اشاره به این که تفکر یکی از وجوهی است که انسان را از سایر حیوانات جدا می‏کند، گفت: تفکر از جمله کارهای است که عبادت شمرده شده و یکی از موهبت‏هایی است که خداوند به انسان داده است.

 

حجت الاسلام عرب‏پور اظهار داشت: تفکر اولین وسیله انسان برای جهاد با نفس و جهاد در راه خدا است و انسان بدون تفکر نمی‏تواند راه حق را پیدا کند و پیشرفت کند.

 

وی با بیان این که پیامبران و ائمه که کار اصلی آن‏ها هدایت است بسیار انسان‏ها را تشویق به تفکر می‏کردند اظهار داشت: اگر این قدرت تفکر برای انسان‏ها وجود نداشت پیامبران نمی‏توانستند انسان‏ها را هدایت کنند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: واژه تفکر بالغ بر 50 مورد به شیوه‏های مختلف در قرآن آمده است و تأکید فراوانی در آیات زیادی بر این مطلب شده است.


حجت الاسلام عرب‏پور با اشاره به این که تفکر بهتر از سالها عبادت است گفت: در تعامل انسان با خودش اولین چیزی که مطرح است این است که انسان در خلقت خودش تفکر کند.


وی با تشکر از مردم کرمان برای شرکت در مجالس عزاداری ابی عبدالله الحسین(ع) گفت: یکی از مهم‏ترین راه‏های تقرب به خداوند ابراز ارادت به اهل بیت است و نمونه متعالی این ابراز ارادت برپایی مجالس سوگواری بر امام حسین(ع) است./9702/پ
202/ب

ارسال نظرات