۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۴۹۴۶۵
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌کند؛

نشست علمی امکان‌سنجی تعمیم حجیت نسبت به حوزه‌های نوظهور در علوم انسانی

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی امکان‌سنجی تعمیم حجیت نسبت به حوزه‌های نوظهور در علوم انسانی از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نشست علمی امکان‌سنجی تعمیم حجیت نسبت به حوزه‌های نوظهور در علوم انسانی از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
در این نشست علمی حجت‌الاسلام احمد مبلغی استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سخنرانی کرده و به بررسی این موضوع که آیا حوزه‌ها، مباحث و عناوین جدید و نوظهور در علوم انسانی را می‌توان حجت دانست یا خیر؟ و اعتبار آن‌ها از حیث استناد به دین و برخورداری از حجیت چگونه خواهد بود؟ می‌پردازد. 
شایان ذکر است، اشاره به چیستی اعتبار حجیت دینی، اشاره به دیدگاه‌های گوناگون در خصوص حجیت و چگونگی تحلیل مسأله حجیت در عناوین و موضوعات تازه از جمله محورهای این نشست است، همچنین پاسخ به این سؤال که آیا امکان رویداد دینی برای عناوین نوظهور وجود دارد از موضوعاتی است که در این نشست پاسخ داده می‌شود.
گفتنی است، نشست روز چهارشنبه 22 آذرماه سال 91 از ساعت 10 الی 12 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است./905/د102/پ
ارسال نظرات